annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen geluid meer bij verandering HDMI? KDL-50W755C

profile.country.nl_BE.title
cobra0007
Ontdekker

Geen geluid meer bij verandering HDMI? KDL-50W755C

Hallo iedereen,

 

Sinds kort heb ik een nieuwe KDL-50W755C maar nu heb ik het probleem als wanneer ik verander van HDMI Bv. HDMI 1 naar HDMI 2 dan heb ik ineens geen geluid meer heb alle kabels nagekeken als ook de geluid instellingen maar niets helpt, enkel de tv herstarten lost dit probleem op, is al 4 keer voorgevallen, de eerste keer was met mijn Ps4 en 3 maal met mijn BD player (DVP-S480), is hier een oplossing voor?

 

Alvast Bedankt.

14 ANTWOORDEN 14
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Lijkt wel op een HDMI conflict, voor de rest geen HDMI in gebruik?

 

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_BE.title
cobra0007
Ontdekker

Zou het raar vinden moest het om een HDMI conflict gaan, de eerste keer dat ik dit voor had was van mijn BD player (HDMI2) naar mijn Ps4 (HDMI4) warschijnlijk had ik de BD player al afstaan alvorens naar de Ps4 te gaan maar ben daar niet zeker van, toen ik merkte dat ik geen geluid had van mijn Ps4 toen ben ik naar mijn Ps3 gaan kijken of deze wel geluid gaf, en bij de Ps3 had ik geluid, terug naar mijn Ps4 maar geen geluid, toen heb ik de HDMI kabel even verwisseld van Ps3 op de Ps4 aangesloten maar geen geluid, ik dacht toen dat het aan de Ps4 lag maar toen heb ik even het geluid van de Ps4 op speaker van de Ps4 controller opgezet en deze gaf geluid, toen heb ik de tv herstart en het geluid was er terug.

 

Het volgende weekend was ik een dvd aan het zien die ik had opgenomen met mijn dvd recorder (is een VHS opname die ik wou bewaren) maar het beeld resolutie veranderde even en ja daar had je het weer geen geluid, geen geluid via de tv speakers maar ook geen geluid via de soundbar (deze is optical aangesloten op de tv) dus de tv even herstart en het was opgelost.

 

De twee andere keren was dat ik van mijn Sat ontvanger (HDMI1) naar de BD player ging (HDMI2), en telkens de tv moeten herstarten om het probleem op te lossen.

 

De HDMI kabels zijn goed denk ik deze zijn van HQ en waren zo'n 25€ per stuk maar zijn al wel enkele jaren oud maar nooit geen problemen mee gehad.

 

Dus mijn vermoeden is als de resolutie veranderd dat er iets niet juist gaat en dan geen geluid meer geeft.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Probeer eens te ontdekken welke HDMI poort mogelijk een confict geeft door een voor een de HDMI los te koppelen om te kijken ofdat het probleem nogmaals voor komt.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_BE.title
cobra0007
Ontdekker

Oké, zal het proberen als het probleem zich nog eens voordoet, heb het al eens geprobeerd om dit probleem uit te lokken maar is niet gelukt.

 

Hoe komt het eigenlijk een HDMI conflict? Komt dit door een niet goed werkende HDMI kabel of door en kortsluiting of door een slecht contact?

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het HDMI-cec confict ontstaat doordat sommige fabrikanten zich niet aan het HDMI protocol houden.

 

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_BE.title
cobra0007
Ontdekker

Dan lijkt er maar 1 verdachte en dat is mijn Sat ontvanger deze is een Vu+ Solo2 met de software van openvix, al de andere zijn van Sony, nu heb ik een ander probleem, heb vandaag voor gehad dat mijn sat ontvanger zich in standby zette (uit zichzelf) en de tv ook in standby zette en zo wel 5 of 6 keer na elkaar, heb even de Bravia sync uitgezet en dan wat instellingen gaan veranderen in het cec menu van de sat ontvager zodat ik nog wel kanalen kan veranderen en de tv naar HDMI 1 gaat wanneer ik de sat ontvagner opzet, maar de tv niet meer in standby gaat als de ontvager in standby gaat, vermoed dat er een probleem in de software van openvix zit die dit probleem veroorzaakt.

 

Dus ik vermoed dat mijn sat ontvager voor het HDMI conflict veroorzaakt, heb voorlopig geen probleem meer gehad met het geluid, maar vind het best gek want ik zet de Sat ontvager altijd in deep sandby dus is er geen activiteit op de achtergrond totdat ik de ontvagner opzet. maar weet niet of er nog activiteit is voor de HDMI cec wanneer de ontvager in deep standby staat.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Mooi je wat nu al verder ben gekomen. Hou je ons op te hoogte a.u.b. ben benieuwd naar de afloop.

 

 

suc6 ermee,
73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.nl_BE.title
cobra0007
Ontdekker

Gisteren avond zette ik de BD player op de tv ging onmidelijk naar HDMI 2, een nog geen minut later ging de tv terug naar HDMI 1 uitzichzelf, dus manueel terug op HDMI 2 gezet en ging nog geen minut later terug naar HDMI 1 en laatste keer geprobeerd en ook ging terug naar HDMI 1. Dus heb ik de optie in het HDMI cec menu veranderd zodat de sat ontvanger niet automatish naar HDMI 1 gaat, en toen ging het goed. Nu heb ik er andere software op de ontvanger staan van de Duitsers (OpenATV) dus nu ga ik deze testen en zien of er dezelfde of andere problemen geeft.

 

Ik hou jullie op de hoogte van alle mogelijke problemen en situaties, hoor je niets van mij gaat het goed.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bedankt voor je feedback, je ben lekker en goed bezig.

 

suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!