Deel jouw ervaring!
Beste forumleden,
Er is een nieuwe software update beschikbaar voor selecte tv-modellen, hieronder een link naar de website en een bericht van Sony Nederland.
Firmware-update naar v6.6575
Deze informatie geldt voor de volgende tv-modellen:
* KD-43XG8305
* KD-43XG8388
* KD-43XG8399
* KD-43XG8396
* KD-49XG8305
* KD-49XG8377
* KD-49XG8388
* KD-49XG8399
* KD-49XG8396
* KD-49XG9005
* KD-55AG8
* KD-65AG8
* KD-43XG8096
* KD-49XG8096
* KD-55XG8096
* KD-65XG8096
* KD-75XG8096
* KD-43XG8196
* KD-49XG8196
* KD-55XG8196
* KD-65XG8196
* KD-55XF8096
* KD-49XF8096
* KD-43XF8096
* KD-65XF7596
* KD-55XF7596
* KD-49XF7596
* KD-43XF7596
* KD-65XF8505
* KD-55XF8505
* KD-49XF8505
* KD-43XF8505
* KD-70XF8305
* KD-60XF8305
* KD-65AF8
* KD-55AF8
* KD-75XF9005
* KD-65XF9005
* KD-55XF9005
* KD-49XF9005
* KD-65XF8577
* KD-55XF8577
* KD-49XF8577
* KD-43XF8577
* KD-65XF8588
* KD-55XF8588
* KD-49XF8588
* KD-43XF8588
* KD-65XF8599
* KD-55XF8599
* KD-49XF8599
* KD-43XF8599
* KD-85XF8596
* KD-75XF8596
* KD-65XF8596
* KD-55XF8596
* KD-49XF8596
* KD-43XF8596
* KDL-49WF804
* KDL-43WF804
* KDL-49WF805
* KDL-43WF805
* KD-65XF8796
* KD-43XF8796
* KD-55XF8796
* KD-49XF8796
* KD-65XD7505
* KD-55XD7005
* KD-49XD7005
* KD-49XD8005
* KD-49XD8305
* KD-43XD8005
* KD-43XD8305
* KD-50SD8005
* KD-65ZD9
* KD-100ZD9
* KD-49XD8077
* KD-43XD8077
* KD-49XD8088
* KD-43XD8088
* KD-49XD8099
* KD-43XD8099
* KD-65XD7504
* KD-55XD7004
* KD-49XD7004
* KD-55XD8005
* KD-75ZD9
* KD-55XE8096
* KD-49XE8005
* KD-43XE8005
* KD-75XE8596
* KD-65XE8505
* KD-55XE8505
* KD-75XE9405
* KD-65XE9305
* KD-55XE9305
* KD-75XE9005
* KD-65XE9005
* KD-55XE9005
* KD-49XE9005
* KD-43XE8077
* KD-49XE8077
* KD-49XE8088
* KD-49XE8099
* KD-49XE8096
* KD-43XE8099
* KD-43XE8096
* KD-65XE8577
* KD-65XE8588
* KD-65XE8596
* KD-55XE8577
* KD-55XE8588
* KD-55XE8599
* KD-55XE8596
* KD-77A1
* KD-65A1
* KD-55A1
* KD-65XE8599
* KD-49XE8004
* KD-43XE8004
* KD-55XE8396
* KD-49XE8396
* KD-43XE8396
Over deze download
Voordelen en verbeteringen
* Lost een netwerkfout op die wordt veroorzaakt door een onjuist tijdsinstelling in het systeem
* Oplossing voor een probleem met een knipperend LED-lampje op AG8-modellen en verbetering van systeemprestaties
Vorige voordelen en verbeteringen
De volgende voordelen en verbeteringen zijn ook opgenomen in deze update.
* Verbetert de reactiesnelheid van de tv wanneer deze vanuit stand-by wordt ingeschakeld
Beperkingen
* Alleen voor gebruik met in Europa verkochte tv's. Niet alle modellen worden in alle landen verkocht.
Zie voor meer informatie:
https://www.sony.nl/electronics/support/oled-tvs-android-a8g_ag8-series/kd-55ag8/downloads/00016953#...
***
Beste Klant,
De oplossing voor dit probleem zit in de softwareupdate van 7/10/2020.
Je ontvangt een melding op je toestel volgens het volgende schema:
7/10/2020 20% Europa
14/10/2020 50% Europa
21/10/2020 100% Europa
Als je in de gelegenheid bent de update zelf te downloaden en te installeren via een USB stick kan je deze link gebruiken:
https://www.sony.nl/electronics/support/oled-tvs-android-a8g_ag8-series/kd-55ag8/downloads/00016953
Met vriendelijke groet,
Sony Nederland
Als we het hebben over de tv KD65XF9005 welke ik in mijn bezit heb dan werkt het met een vaste internetverbinding. Wanneer dan de update is verwerkt heb ik gewoon voor land Nederland en taal Nederlands gekozen.
Later, nadat alles is geïnstalleerd is enkele seconden de tijd grijs en springt dan op de juiste tijd.
Vervolgens de vaste verbinding weggehaald en de Wifi nam de taken over.
Geen enkel probleem hier.
Ik heb uit eerdere informatie begrepen dat de Wifi het niet doet bij een vaste verbinding.
@Rico112 schreef:
wel jammer dat dit nog steeds niet is opgelost.
Is het probleem met de vorige firmaware versie dat de tijd niet door de gebruiker kan worden ingesteld?
Of was het probleem dat de applicatie's niet meer werkte i.v.m. dat de tijd niet werd gesynchroniseerd als er een mediabox werd gebruikt op een van de HDMI-poorten?
73's
@pa3eiaik denk dat het eventueel komt door mediabox komt ziggo. Met vorige firmwire kon ik dat ook inderdaad niet instellen. Of hoef ik dat niet te doen als ik een mediabox gebruik? Geld dit enkel voor als je de ci+ module gebruikt want voor de rest heb ik geen problemen met WiFi ik heb gewoon internet als ik hem volledig op Nederland zet.
Lees het topic nog eens door!!!
Nogmaals kort samengevat:
- bij de vorige firmware update werd de tijd niet gesynchroniseerd als er alleen gebruik werd gemaakt van een mediabox op een van de HDMI-poorten. Door de verkeerde tijd geven de applicatie's een fout melding (niet verbonden met internet). Dit was op te lossen door handmatig de tijd aan te passen, helaas was dit niet mogelijk met de instelling Nederland als land maar konden dit oplossen (work-around) door Belgie als land te kiezen.
De synchronisatie van de tijd is in de nieuwe update opgelost zoals je kan lezen.
De update lost niet het probleem op om zelf de tijd aan te passen als het toestel op Nederland als land is in gesteld. Er is in het verleden spraken van geweest dat dit een eis was van Ziggo om de Bravia line's te certificeren.
Als een van de interne tuners eventueel met de CI+ module wordt gebruikt dan wordt de tijd gesynchroniseerd vanuit het signaal en niet via een van de HDMI-poorten.
73's
@pa3eiabedankt voor je uitleg nogmaals.
maar een ding snap ik nog steeds niet als ik mijn datum/tijd bijvoorbeeld via netwerk wil laten lopen.
dat dit via een omweg moet als ik hem volledig op Nederlands instel kan dit dus niet.
dat vindt ik vreemd dat Sony dit nog steeds niet voor elkaar heeft. ik hoop dat Sony dit in toekomst wel fixt.
als ik hem volledig op Nederlands instel heb ik geen problemen met datum en tijd maar ik bedoel er enkel mee te zeggen dat het raar is dat het via een omweg moet als je de tijd via het netwerk wil.
Ik heb al aangegeven dat ik volledig Nederlands heb ingesteld en heb foto's geplaatst dat mijn internet Wifi het gewoon doet.
Blijkbaar wordt er tegenwoordig niet goed gelezen of het wordt niet begrepen, heb ook al verschillende malen dingen moeten herhalen (niet alleen voor Rico).
Valt me eerlijk gezegd een beetje tegen voor iemand die in de Engelse en Nederlandse Sony Community en op Tweakers.net regelmatig actief is.
Het WiFi signaal is zoizo geen Nederlands update probleem, in de meeste gevallen ligt dit aan het WiFi thuisnetwerk.
Wel is het advies als er een netwerk kabel wordt gebruikt, de WiFi uit te schakelen.
73's
Exact wat ik ook telkens aangeef.
@pa3eia ik lees zeker wel goed dat advies heb ik gelezen hoor. Aan kabel hangen de tv. en het light niet aan het thuis netwerk en ik .ik geef enkel aan dat het vreemd is als je dat gedeelte actief wil hebben wat grijs blijft als je alles op Nederland zet dat je het niet kan veranderen. en als je bijvoorbeeld de tijd via het netwerk wil instellen moet dat dus via een omweg dus eerst via belgie dan kan het op eens wel ! ik denk persoonlijk niet dat dit aan mijn netwerk light bij mijn overige apparaten kan dat wel die draaien ook Android tv zoals bijvoorbeeld mijn Nvidia Shield om even een voorbeeld te geven. nogmaals ik lees echt wel hoor en ik weet uiteraard ook een UTP kabel veel beter is
Probleem zit niet in de update Nederland / België doch bij mij werkte de verbinding eerst niet via Wifi maar wel via Utp.
Geen moeilijke keuze toch.
Je kunt ook blijven wachten tot dit opgelost wordt maar dan zijn we mogelijk weer in maart 2021 beland.