annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Film van PC naar TV

OPGELOST
profile.country.NL.title
RobGX9005
Ontdekker

Film van PC naar TV

Hallo,

Ik sinds 5 dagen de Sony 49GX9005 Tv en wil dus op de tv naar mijn films op de pc kijken. Nu heb ik het geprobeert met gebruik making van drie verschillende servers, te weten: Twonky / Plex media server en Seviio console, maar bij alle drie gebeurt het volgende.

Ik zet de tv aan en ga apps dan naar album daar zie ik alle drie de servers staan. Als ik er naar toe ga staan er ook de gedeelde mappen, echter als ik op die mappen klik krijg ik de melding de geselecteerde mediaserver bevat geen media inhoud. selecteer een andere server.

Wat doe ik verkeerd? dit gebeurt bij alle drie de servers. ook als ik foto's deel krijg ik zelfde effect.

Wie weet oplossing?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@RobGX9005

Ik zit even voor je te kijken.

Ik gebruik zelf het programma Kodi op een Nvidia Shield TV. 

Nu probeer ik of ik hetzelfde kan doen op mijn TV met de app "Video"

Dit is een standaard app van de TV. 

Die open ik en ga naar Apparaten.

Daar zie ik de naam van mijn PC staan. 

Dan ga ik naar Video's en dan naar mappen. Voorts zie ik de mappenstructuur. Hierna kan ik alles selecteren en afspelen hetgeen op mijn PC staat.

Let wel op. Er zijn apps voor Video, Music, en Album

Met Video kun je alleen filmpjes afspelen en geen foto's of muziek

Met Album kun je alleen Foto's bekijken en met Music alleen muziek afspelen.

Je moet dus consequent zijn in je keuze anders krijg je de boodschap "De geselecteerde mediaserver bevat geen media-inhoud. Selecteer een andere server.

Succes. Gr, Arie

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Ik ben zelf ook enige tijd bezig geweest om films en foto's vanuit mijn PC (Windows 10) af te spelen op mijn Nvidia Shield TV (Android) met gebruikmaking van Kodi.

Hiervoor moest ik de betreffende mappen op mijn PC niet alleen "delen" maar specifiek  "delen met iedereen"

Tot slot moest ik eveneens via Netwerkinstellingen op mijn PC het beveiligen met wachtwoord uitschakelen om toegang te krijgen. 

Misschien heb ik nu alles teveel opengezet maar het werkt nu wel. 

Misschien kun je hier iets mee.

Windows 10 is beter dichtgetimmert dan b.v. Windows 7

Gr,Arie

profile.country.NL.title
RobGX9005
Ontdekker

Bedankt voor jou reactie, al die instellingen staan al zo, daar ik op mijn vorige (philips) TV in het begin ook geen films kon afspele, maar het verschil is dat ik daar ook helemaal niets te zien kreeg en nu komen de mappen wel in beeld alleen de inhoud dus niet.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@RobGX9005

Ik gebruik de Windows Mediaplayer op mijn PC als mediaserver.

Alle films en foto's moeten dan echter wel in de media biblotheek van de mediaplayer zijn opgenomen. Zoniet, dan zijn deze extern ook niet te bekijken. Tenminste, dat is mijn ervaring. 

Gr, Arie

profile.country.NL.title
RobGX9005
Ontdekker

Ik kan dus wel via de wnidows mediaplayer naar mijn tv afspelen door op apparaat afspelen te klikken en daar mijn tv aan te klikken. Maar dan moet ik dus om b.v. te pauzeren naar mijn pc lopen en daar op pause drukken. Doe jij het via je TV? en zo ja hoe doe je dat dan? 

 

gr. Rob

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@RobGX9005

Je hoeft de mediaplayer niet te starten op je pc om je filmpjes op je tv te bekijken. Als deze zijn opgenomen in zijn bibliotheek, werkt deze als een server in de background om de filmpjes voor jou beschikbaar te maken voor het afspelen op je TV. Je PC zelf moet natuurlijk wel aan staan. Je mediaplayer van de TV zelf speelt de filmpjes af. 

profile.country.NL.title
RobGX9005
Ontdekker

waar vind je die in wmp bibliotheek staande films dan op je TV?

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Je TV beschikt zelf over een mediaplayer mits je een Smart TV hebt natuurlijk. 

 

profile.country.NL.title
RobGX9005
Ontdekker

Is de allernieuwste Sony met android en aps, maar zie geen media speler, welke staat er op jou sony tv?

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@RobGX9005

Ik zit even voor je te kijken.

Ik gebruik zelf het programma Kodi op een Nvidia Shield TV. 

Nu probeer ik of ik hetzelfde kan doen op mijn TV met de app "Video"

Dit is een standaard app van de TV. 

Die open ik en ga naar Apparaten.

Daar zie ik de naam van mijn PC staan. 

Dan ga ik naar Video's en dan naar mappen. Voorts zie ik de mappenstructuur. Hierna kan ik alles selecteren en afspelen hetgeen op mijn PC staat.

Let wel op. Er zijn apps voor Video, Music, en Album

Met Video kun je alleen filmpjes afspelen en geen foto's of muziek

Met Album kun je alleen Foto's bekijken en met Music alleen muziek afspelen.

Je moet dus consequent zijn in je keuze anders krijg je de boodschap "De geselecteerde mediaserver bevat geen media-inhoud. Selecteer een andere server.

Succes. Gr, Arie