annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Communicatie tussen soundbar en mediabox

profile.country.NL.title
PDAPDA
Nieuw

Communicatie tussen soundbar en mediabox

Hallo,

 

Ik heb mijn XF9005 TV (via HDMI-ARC) als mijn Mediabox (via HDMI) aangesloten op mijn soundbar XF9000, dit om het altijd het geluid via de soundbar te laten lopen.

Nu moet ik elke keer als ik via mijn TV het HDMI kanaal selecteer voor mijn mediabox verplicht de keuze maken of ik het signaal via de  TV of HDMI wil laten lopen (zie foto). Ik vermoed dat dit komt doordat de soundbar dus tussen de TV en mediabox zit. 

 

Ik zou graag willen dat standaard de optie HDMI wordt gekozen zodat ik dit niet elke keer zelf hoef te klikken . Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

 

20191128_220603.jpg

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert


@PDAPDA  schreef:

Hallo,

 

Ik heb mijn XF9005 TV (via HDMI-ARC) als mijn Mediabox (via HDMI) aangesloten op mijn soundbar XF9000, dit om het altijd het geluid via de soundbar te laten lopen.

Nu moet ik elke keer als ik via mijn TV het HDMI kanaal selecteer voor mijn mediabox verplicht de keuze maken of ik het signaal via de  TV of HDMI wil laten lopen (zie foto). Ik vermoed dat dit komt doordat de soundbar dus tussen de TV en mediabox zit. 


Dit is het beeld van de XF9000 en niet van de XF9005.

 

Als je de mediabox direct verbind met de XF9000 en de gebruikte HDMI poort van de mediabox programmeerd onder de TV-toets op de afstandbediening van de XF9005 is naar mijn idee je probleem opgelost. De XF9005 verbinden met de XF9005 op de HDMI (ARC) poort , BraviaSync aanzetten, dan gaat de XF9000 gelijk met de XF9005 aan als de XF9005 wordt aangezet.

 

Eventueel de mediabox d.m.v. de optische kabel verbinden met de XF9000 voor de audio weergave van radio.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!