annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Chromecast en Video & TV sideview werken niet.

uncle_ivs
Ontdekker

Chromecast en Video & TV sideview werken niet.

Goedemiddag leden,

 

 

Sinds een week bezit van de sony KD-55XD7005. Alles geinstalleerd hoe het werkt en de eerste dag deed alles het goed. (Google) cast werkte en de Video sideview app. De volgende dag deden beide apps het niet meer. Mijn telefoon kon de TV niet vinden en de app kon de TV ook niet vinden. Beide toestellen zijn verbonden met hetzelfde Wi-Fi netwerk. Misschien lag het aan mijn smartphone (LG Nexus 5x, puur Android). Maar de overige mensen in huis hadden daar ook last van (Samsung, Huawei). Weet iemand toevallig wat er mis gaat of moet ik bepaalde extra apps downloaden? (alle apps zijn overig geupdated)

 

Alvast bedankt community

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Welkom in de Sony Community,

 

Waarschijnlijk gaat er iets mis met de WiFi verbinding, mogelijk is het kanaal waarop de WiFi uitzend te hoog.

 

 

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
uncle_ivs
Ontdekker

Bedankt voor je reactie. Op welk kanaal moet ik mijn router zetten?

profile.country.NL.title
mr_rik
Lid

Indien je last hebt van wegvallend signaal heb je grote kans dat je op een 'te druk' wifi-kanaal zit of misschien op kanaal 13 (werkt ook niet goed met Chromecast).

Met een kanaalscanner kun je zie welk kanaal minder druk bezet is bij jou, en anders gewoon een ander kanaal kiezen dan waar hij nu op staat (zet hem bijvoorbeeld gewoon eens op kanaal 9 of zo). Wat je ook kunt proberen is kijken hoe het gaat indien je de tv bekabeld aansluit op het netwerk i.p.v. via wifi.

uncle_ivs
Ontdekker

Het is opgelost! Bedankt. Ik heb namelijk een Tri-Band router (archer c3200) en hiervoor had ik smart connect aangevinkt. Deze 'uitgevinkt' en de 2.4 ghz op kanaal 6 gezet en alles werkt perfect. Bedankt beide voor jullie hulp!