annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Bravia XR-55A90J houdt instellingen niet vast

profile.country.NL.title
o.reitsma
Ontdekker

Bravia XR-55A90J houdt instellingen niet vast

Ik heb sinds eind 2021 de Bravia XR-55A90J in mijn bezit. Zeer tevreden mee!

Deze heb ik aangesloten op de Ziggo Mediabox next en de Samsung HW-Q950A soundbar.

Vanwege een probleem met de soundbar heb ik enkele dagen geleden een nieuwe Samsung soundbar ontvangen.

Ik heb de soundbar opnieuw aangesloten op de tv en zie bij Bravia meldingen steeds het volgende staan:

- Apparaat aangesloten op HDMI 4. (dit is de Ziggo mediabox next). Daaronder staan dat ik hem moet instellen.

- Audiosysteem aangesloten op HDMI 3 (eARC/ARC)  Daaronder staat:

Stel de geluidsuitgang in op basis van het gebruik van dit audiosysteem.

 

Als eerste heb ik de Ziggo mediabox next ingesteld zoals het moet. Alle stappen doorlopen en het werkt. Ook de afstandsbediening van de Sony kan de Ziggobox bedienen. Daarna is de melding weg bij Bravia meldingen.

Vervolgens heb ik het Audiosysteem ingesteld en na instellen klinkt er geluid en beantwoord ik de vraag dat ik het geluid goed hoor met Ja. Daarna is het klaar en is de melding weg uit Bravia melding. 

 

Na uitschakelen van tv en andere apparatuur en opnieuw inschakelen zijn de beide meldingen weer terug.

Het lijkt erop dat de tv de instellingen niet onthoudt?

Toch werken geluid en beeld perfect.

Wat te doen?

 

Mvrgr,

Oebel Reitsma

1 ANTWOORD 1
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zo te lezen is het bekende HDMI-probleem wat er voor doet met de A90j, Next en de Q950j.

Probeer te ontdekken welke combinatie het probleem veroorzaakt.

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!