annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Beeld wordt donker bij HDR content

profile.country.NL.title
ronzlwd
Nieuw

Beeld wordt donker bij HDR content

Onlangs een nieuwe 4K-HDR smart tv aangeschaft. De Sony KD 55xf8096

 

 

Ik heb echter problemen wanneer er HDR content afgespeeld wordt. Zodra ik deze start via bv de netflix app, bestanden via de usb poort of youtube, schakelt het scherm naar een stand waarbij alles donkerder is. Wit wordt grijs, grijs wordt zwart en de beelden zijn niet goed meer zichtbaar.

 

Zodra ik bij de instellingen van het beeld de optie HDR uitzet, verdwijnt de donkere waas. Echter zijn de kleuren vervolgens weer erg flets.

 

Bij het afspelen van reguliere content zijn de issues helemaal niet aan de orde, onafhankelijk van het feit op de HDR in-of uitgeschakeld is.

 

Daarnaast heb ik alle beeld instellingen bijgesteld om dit probleem te verhelpen, maar niets werkt.

Backlight, lichtsensor, realiteitscreation, zwart en contrast aanpassen helderheid max, niets.

 

De enige optie is om bij het afspelen van HDR content de optie HDR uit te zeten.

Nu heb ik dus een gloednieuwe HDR tev, waar ik geen HDR op kan afspelen.

Dit lijkt me niet de bedoeling.

 

Contact gehad met o.a. sony en netflix, die verwijzen bij alle klachten naar elkaar.

Verder kreeg ik te horen dat mijn to niet de laaste update heeft (wel dus) of dat er backlight bleeding was.

Beide klopten niet, maar ben dus nog geen stap verder.

 

Hebben jullie tips, trick of nog mooier, de oplossing?

 

Alvas bedankt!

 

Ronnie

 

 

 

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Bij het uitzetten van HDR worden de kleuren te flets?

Iedere ingangsbron of ingangssignaal heeft zijn eigen beeldinstellingen nodig.

 


73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
ronzlwd
Nieuw

@pa3eia Bij het uitzetten van HDR worden de kleuren erg mat. Daarnaas wil ik uiteraard van HDR genieten wanneer er hier content voor is en mijn toestel hiervor geschikt moet zijn :slight_smile:

 

Ik gebruik per kanaal inderdaad verschillende instellingen, ik heb ze dan ook bij de kanalen waarin HDR content staat los van elkaar geprobeerd te optimaliseren.

 

De juiste instellingen heb ik echter niet kunnen vinden, vraag me ook af of dit een kwestie van instellingen is.

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Welke content werkt wel bij HDR precies? Want je hebt het over dat normale content geen probleem geeft. 
Ik neem aan dat je TV kanalen bedoelt hierbij? 

 

Of test je het ook met een 4K Blu Ray speler?