annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

beeld valt weg 65XG8505

profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

beeld valt weg 65XG8505

Hallo allen,

 

Sinds gisteren het irritante probleem dat het beeld & geluid wegvalt. Zowel via de decoder van de digitale tv, als via de PS4. Kan er geen tijdsspanne op zetten, want het is heel onregelmatig, maar het gebeurt frequent genoeg om echt irritant te zijn.  TV is via arc aangesloten op arc receiver en ps4/ digibox via HDMI op de andere ingangen op receiver.  

 

Als ik digi aansluit op een andere ingang op TV dan heb ik beeld maar geen geluid. 

Firmware is up-to-date. 

 

Enige hulp is welkom.

6 ANTWOORDEN 6
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Begrijp dat je probleem vervelend is, maar wat voegt het toe om nog een topic te openen ? 😉

 

Wellicht verder in bestaande topic ? 

https://community.sony.nl/t5/audio/netflix-geluid-via-receiver-ontvangen/td-p/2654037

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

Misschien omdat het 2 verschillende zaken zijn? Eentje die met geluid te maken heeft, en de andere met tv? Vandaar dat ik een topic heb geopend specifiek bij TV & Thuisbioscoop. Misschien andere leden die dit lezen, en niet bij Audio kijken?

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Het is zelfde probleem dat invloed heeft op je geluid als beeld. Persoonlijk denk ik dat je het je zelf niet makkelijker opmaakt om zo versnippert en half omschreven je probleem te posten.  😉

 

Ieder geval succes 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Het schiet allemaal niet op, ook gedeeltelijk dankzij je schoonvader (vergeten HDMI kabel).

 

Ga eens in eerste instantie terug naar de basis.

Sluit al de rand apparatuur eens direct op de XG8505 aan i.p.v. op de DN1080. Het geluid/audio dus direct via de XG8505 (TV-speakers) of het geluid dan wel continue hoorbaar is.

 

Advies:

 - Alle HDMI verbindingen verwijderen uit de DN1080

 - Start de XG8505 opnieuw op via de "powerreset"

 - Zet de audio weergave van XG8505 op TV-speaker

 - Test op eventuele beeld of geluids onderbrekingen

 - Verbind (HDMI) de PS4 met de XG8505

 - Start de XG8505 opnieuw op via de "powerreset"

 - Test op eventuele beeld of geluids onderbrekingen

 - Verbind (HDMI/ARC) de DN1080 met de XG8505

 - Start de XG8505 opnieuw op via de "powerreset"

 - Zet de audio weergave van de XG8505 op audiosysteem

 - Test op eventuele beeld of geluids onderbrekingen

 - Verbind de Telenet digibox met de XG8505

 - Start de XG8505 opnieuw op via de "powerreset

 - Test op eventuele beeld of geluids onderbrekingen

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.BE.title
Geerteertmans1970
Ontdekker

Oké,

 

Dus ben begonnen met hetgene er is voorgesteld. 

Alle HDMI kabels uit de 1080

XG85 powerreset.

HDMI kabel van Telenet digibox naar HDMI op XG85.

Juiste input gezocht op TV.

 

WEL beeld, maar GEEN geluid.  2 verschillende kabels geprobeerd.  Niet de kans gehad, om het wegvallen van beeld te testen. Morgen eens proberen.  

PS4 wordt maar heel zelden gebruikt, dus dat is minder belangrijk. Wat ik wel vreemd vind , is dat Netflix geen kuren vertoont. Zowel qua geluid, als wegvallen van beeld. Eens checken, hoe het andere apps gesteld is. 

 

EDIT: YouTube is niet naar te kijken, omdat daar het geluid bijna constant wegvalt, spotify ook, maar daar is het wegvallen van het geluid minder frequent. Ik weet het niet meer.... Beeld valt wel niet weg.

 

Mijn vrouwtje begint het hele gesukkel een klein beetje veel op haar systeem te werken...

 

 

 

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Sorry,

waarom hou je je niet aan het hier boven voorgestelde stappenplan?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!