annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Balk boven aan de TV

profile.country.NL.title
Dotje2020
Lid

Balk boven aan de TV

Ik krijg steeds boven aan de tv een balk met de HDMI poort en de resolutie te zien. (type Sony Led 43 inch )

Vreselijk irritant omdat ik het niet weg kan krijgen.

Ik heb de tv en de soundbar( HT-ZF ) van Sony terug gezet naar de fabriek instellingen maar niets helpt.

Toen het een en ander uitgeprobeerd, met de Sony afstand bediening...... terug naar het geluid van de tv, dan weer terug zetten naar het geluid van de soundbar en het probleem was weg!!!!!

Dus het zit in de software van de Sony tv. Deze draait op Adroid 9 er zit dus ergens een BUG in.

Hopelijk gaan ze dit snel oplossen!!!!

Zo te horen komt het op verschillende types voor van Sony.

 

 

 

 

 

 

91 ANTWOORDEN 91
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Met deze kabel heb je geen problemen;

https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-hdmi-kabel-2-0-gold-plated-high-speed-cable-18gbps-full-hd-1080p-...


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
The_PyroPath
Ontdekker

Dit probleem heeft niets met kabels te maken. Het is een bug die is ontstaan bij de laatste update. Meerdere kabels geprobeerd van goedkoop tot duur, allemaal hetzelfde probleem. De zooi aangesloten op een andere tv geeft nul problemen. Andere apparaten, andere kabels, geven allemaal hetzelfde probleem op deze tv met deze software versie. Zelfs Sony apparaten hebben er last van.

Als Sony auto's had gemaakt en met een update had de 4e versnelling niet goed gewerkt, dan was hun antwoord en oplossing geweest om deze maar niet te gebruiken. Het is pure armoede dat ze na heeeeeel lang wachten met een update komen, maar die update blijkbaar niet goed testen. Downgraden is niet mogelijk, dus succes ermee. Volstrekt krankzinnig voor zulke dure apparaten. 

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@The_PyroPath 

Ik wilde niet jou ervaring in twijfel trekken. Alleen maar de mijne er aan toevoegen.

Het is niet uit te sluiten dat het te maken kan hebben met de maximaal foutloos verwerkbare snelheid vd kabel.

Maar als jij al verschillende kabels hebt gebruikt, zonder verbetering, moet je inderdaad aannemen dat er een andere oorzaak aan ten grondslag ligt.

Succes met je speurtocht. Gr, Arie

profile.country.NL.title
WilmarBoer
Ontdekker

Ik heb ook al diverse kabels geprobeerd. Als ik alle apparaten rechtstreeks op de TV aansluit en dan via ARC de TV naar de versterker dan gaat het goed. Maar als ik alles aansluit op de versterker en de TV enkel als monitor gebruik dan gaat het niet goed. Ook op engelse forums wordt erover gesproken. Het gaat erom dat er iets softwarematig in TV mis gaat als je een surround receiver als HDMI-hub gebruikt en de TV slechts als monitor voor de receiver fungeert.

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Er is een update online die dit probleem mogelijk oplost.

 

Update v6.7165 

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
The_PyroPath
Ontdekker

Zojuist geïnstalleerd en so far,so good... Je vraagt je alleen wel af waarom ze niet meteen de optie in het menu hebben opgenomen om de melding uit te schakelen, want die is er nog steeds niet 😅

profile.country.NL.title
jacob.v.m
Ontdekker

Ik ervaar hetzelfde probleem met de info banner in combinatie met kpn box en een sonos bar. KPN box via HDMI verbonden en sonos bar via optische kabel. 

info bar popt elke 10-20 minuten op. Maar daarnaast verlies ik ook 1 seconde lang het beeld en geluid. Ik kan dus de pop-up wel uitschakelen, maar het beeld en geluid gaan dan nog steeds 1 sec uit.

 

model is KD-49XG9005.

 

Ik zie trouwens geen update?

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

@jacob.v.m 

Dat lijkt verdacht veel op een breuk in de HDMI kabel.

profile.country.NL.title
jacob.v.m
Ontdekker

Dat was mijn eerste gedachte ook, maar betwijfelde dat, omdat het een gloednieuwe kabel is. Daarom al meerdere keren vervangen. Het lijkt mij meer een probleem tussen de sonos bar of de Sony software. 

profile.country.NL.title
WilmarBoer
Ontdekker

Er is vorige week een softwareupdate van Sony Android TV uitgekomen die dit probleem verhelpt. Ik had het ook met mijn 49XG9005 en nu is over.