annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Balk boven aan de TV

profile.country.NL.title
Dotje2020
Lid

Balk boven aan de TV

Ik krijg steeds boven aan de tv een balk met de HDMI poort en de resolutie te zien. (type Sony Led 43 inch )

Vreselijk irritant omdat ik het niet weg kan krijgen.

Ik heb de tv en de soundbar( HT-ZF ) van Sony terug gezet naar de fabriek instellingen maar niets helpt.

Toen het een en ander uitgeprobeerd, met de Sony afstand bediening...... terug naar het geluid van de tv, dan weer terug zetten naar het geluid van de soundbar en het probleem was weg!!!!!

Dus het zit in de software van de Sony tv. Deze draait op Adroid 9 er zit dus ergens een BUG in.

Hopelijk gaan ze dit snel oplossen!!!!

Zo te horen komt het op verschillende types voor van Sony.

 

 

 

 

 

 

91 ANTWOORDEN 91
profile.country.NL.title
Fientje9
Ontdekker

Vandaag nog benaderd door iemand van de helpdesk. Nog wat informatie gegeven hoe e.e.a. is aangesloten. Men is er wel mee bezig, maar erg vlot gaat het allemaal niet.

jvdbroek88
Nieuw

Bedoel je soms het info-scherm met de resolutie en actieve (HDMI) ingang?

Het info scherm kun je uitschakelen in het menu: https://qnected.nl/advies/info-scherm-sony-tv-uitzetten/

profile.country.NL.title
Gdevalck
Ontdekker

Hoi jvdbroek88,

 

Helaas hebben niet alle televisies deze optie. De televisies met die optie hebben na het uitzetten ook geen problemen meer. Het gaat hier juist om de televisies waar je het niet kan uitzetten.

 

Dank voor het meedenken, maar helaas voor velen geen optie.

 

Groet,


Guido

profile.country.NL.title
Fientje9
Ontdekker

Ik kreeg dit vandaag als antwoord van Sony Support:

*We zullen midden April een nieuwe software versie kunnen aanbieden om dit
probleem te verhelpen, sommige toestellen lieten niet toe van de “Info
banner” uit te zetten.*

*Dit zal wel mogelijk zijn na de software update.*



*Verder kunnen we momenteel als workaround de volgende oplossing
voorstellen:*



*Sluit de HDMI toestellen tijdelijk niet in cascade aan, maar direct op de
TV (natuurlijk indien van toepassing)*
profile.country.NL.title
Gdevalck
Ontdekker

Dag Fientje9,

 

Dank voor je bericht. Ik wacht in spanning af en ben heel benieuwd.

 

Groet,

 

Guido

profile.country.NL.title
louishulskemper
Nieuw

Betreft een versterker Sony STR-DN1080 met een televisie Sony KD-65XF7596

Na de laatste update verschijnt er om de paar minuten een infobalk boven in beeld met de tekst HDMI 3 en de tijd .

Ik ben er wel achter wanneer ik de tv direct aansluit op mijn caiway kastje en dus niet via de versterker ARC uitgang de balk er niet is , dus probleem komt echt vanuit de versterker.

Tevens gaat de versterker soms spontaan aan terwijl ik niets doe.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Bij veel modellen kun je de info banner uitzetten via Home>instellingen>tv kijken>schakel info banner uit.
Sony komt medio april met een update waarin de info banner op alle modelen kan worden uitgezet.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
WilmarBoer
Ontdekker

Inmiddels heb ik ook contact met Sony hierover via Facebook ( https://www.facebook.com/SonyNederland ). Maar het schiet niet echt op. Terwijl het wel echt irritant is iedere keer die balk die erin komt. Misschien als meerderen daar even op 'chatbericht sturen' klikt en het probleem aangeeft? 

profile.country.NL.title
WilmarBoer
Ontdekker

Ik heb ook als antwoord gekregen om mijn apparaten rechtstreeks aan de TV te hangen via de HDMI poorten van de TV. En dan is het inderdaad voorbij. Maar dat is m.i. geen oplossing want de TV (of in ieder geval mijn 49XG9005) heeft geen digital throughput van DTS-HD en alles boven dolby 5.1. En het geeft een snoerenbende. En ik heb meerdere HDMI apparaten dan TV ingangen. Dus het is veel logischer om mijn receiver (Yamaha RX-V685) de centrale hub van alles te laten zijn en dan met 1 HDMI naar de TV toe. 

Sony moet echt hun software debuggen anders dan vind ik het een matige prestatie voor zo'n goed merk.

profile.country.NL.title
broekhua
Bijdrager

Heb ik ook gehad met mijn TV uit 2016.

De Bravia KD-55XD8599.

Begon spontaan op onregelmatige tijdstippen op te treden.

Bleek uiteindelijk in de bekabeling tussen mijn AV receiver en TV te liggen.

Nieuwe kabel er tussen en probleem was over.

Succes.