annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Balk boven aan de TV

profile.country.NL.title
Dotje2020
Lid

Balk boven aan de TV

Ik krijg steeds boven aan de tv een balk met de HDMI poort en de resolutie te zien. (type Sony Led 43 inch )

Vreselijk irritant omdat ik het niet weg kan krijgen.

Ik heb de tv en de soundbar( HT-ZF ) van Sony terug gezet naar de fabriek instellingen maar niets helpt.

Toen het een en ander uitgeprobeerd, met de Sony afstand bediening...... terug naar het geluid van de tv, dan weer terug zetten naar het geluid van de soundbar en het probleem was weg!!!!!

Dus het zit in de software van de Sony tv. Deze draait op Adroid 9 er zit dus ergens een BUG in.

Hopelijk gaan ze dit snel oplossen!!!!

Zo te horen komt het op verschillende types voor van Sony.

 

 

 

 

 

 

91 ANTWOORDEN 91
profile.country.NL.title
afmoonen
Ontdekker

Ik heb niets van KPN, alles loopt hier via een Marantz SR6015 maar ook als ik de apparatuur direct aansluit op de HDMI poort van de TV komt deze info bar om de paar seconden in beeld.

Ik heb deze TV pas 3 maanden, maar hij gaat eruit als dit niet snel door Sony word opgelost en komt er weer een Samsung voor in de plaats.

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@afmoonen  Welke TV precies?


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
afmoonen
Ontdekker

Sony KD-49XG9005

profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Goeden dag,

Het uit kunnen zetten van de infobalk is alleen bij OLED TV's mogelijk. 

OLED schermen houden niet van 'stilstaande' beelden en/of info balken die te lang in het scherm staan,  net als 'vroeger' de plasma schermen. Het zogenaamde "inbranden."

Vandaar de mogelijkheid op oled tv's om de infobalk uit te schakelen.

Gr.Arends

profile.country.NL.title
The_PyroPath
Ontdekker

Sinds installatie van firmware versie 6.7140 op onze XG90 blijft de info banner random (kanaal, resolutie geluidsspoor) in beeld komen bij gebruik van externe apparatuur op de HDMI ARC poort. Voorheen was er optie om de banner uit te schakelen, maar in deze versie is die niet langer beschikbaar... Het knopje op de afstandsbediening werkt slechts zeer kort, want na seconden komt hij weer terug in beeld. 

profile.country.NL.title
Gerald1972
Ontdekker

Sinds deze week heb ik hetzelfde probleem met de balk die om de haverklap bovenaan het scherm verschijnt. Dit is gekomen nadat ik deze week een update heb geïnstalleerd. Niet die van november 2019. Die stond er al op. Dit was blijkbaar een andere update, maar heb deze (nog) niet op de Sony website kunnen terugvinden. Als ik hem via de instellingen op TV speaker zet, krijg ik de meldingen niet (meer). Zet ik hem weer terug op audiosysteem, dan komt de balk om de haverklap weer terug. Hoop dat dit snel opgelost kan worden, want het is zeer irritant.  

profile.country.NL.title
Gerald1972
Ontdekker

Ik heb een KD-55XF8599 die ook op een Denon AVR (X2500H) is aangesloten.

profile.country.NL.title
Gdevalck
Ontdekker

Hoi,

 

inderdaad heel erg vervelend. Helaas bij mij ook nog steeds. Mag ik vragen welke versie firmware je hebt? Kun je vinden als je op de afstandsbediening op ‘help’ klikt. Je ziet de versie rechtsboven op je scherm. Ik zie op internet niet dat er een nieuwere versie is dan 6.7140.

 

gr. Guido

profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

V6.7140 via usb stick geïnstalleerd.
profile.country.NL.title
afmoonen
Ontdekker

Dit is geen kijken meer, soms minuten lang enkele seconden in beeld keer op keer.