annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Balk boven aan de TV

profile.country.NL.title
Dotje2020
Lid

Balk boven aan de TV

Ik krijg steeds boven aan de tv een balk met de HDMI poort en de resolutie te zien. (type Sony Led 43 inch )

Vreselijk irritant omdat ik het niet weg kan krijgen.

Ik heb de tv en de soundbar( HT-ZF ) van Sony terug gezet naar de fabriek instellingen maar niets helpt.

Toen het een en ander uitgeprobeerd, met de Sony afstand bediening...... terug naar het geluid van de tv, dan weer terug zetten naar het geluid van de soundbar en het probleem was weg!!!!!

Dus het zit in de software van de Sony tv. Deze draait op Adroid 9 er zit dus ergens een BUG in.

Hopelijk gaan ze dit snel oplossen!!!!

Zo te horen komt het op verschillende types voor van Sony.

 

 

 

 

 

 

91 ANTWOORDEN 91
profile.country.NL.title
Gdevalck
Ontdekker

Hoi,

 

Heb je bijval gegeven op Facebook. Ook al is het bij mij nu 'opgelost' door vervanging van het moederbord. Op dit moederbord stond nog een oudere versie (6.9555), maar ga deze zeker niet updaten.

 

Groet,

 

Guido

profile.country.NL.title
RonnydeWit
Ontdekker

Om de haverklap verschijnt er een zwarte informatiebalk in beeld, terwijl er gewoon naar een programma wordt gekeken. Dit is erg storend omdat een gedeelte van het beeld door de zwarte informatiebalk wordt ingenomen.

Wat is de oplossing om deze informatiebalk uit te schakelen.

profile.country.NL.title
WilmarBoer
Ontdekker

Ik heb het probleem ook. Op het engelstalige Sony forum wordt er veel over gepraat en ook op AVForums. Hopelijk is Sony ermee bezig. Kan iemand van Sony dat bevestigen?

Bijvoorbeeld:

https://www.avforums.com/threads/sony-kd49xg9005.2225845/page-25#post-28998073

https://community.sony.co.uk/t5/forums/searchpage/tab/message?advanced=false&allow_punctuation=true&...

 

https://community.sony.co.uk/t5/general-chat/info-banner-continually-pops-up/m-p/3772154

 

 

 

profile.country.NL.title
radjenchoenni
Ontdekker

Rotterdam, 1 maart 2021

Ik heb ook hetzelfde probleem. Voorheen zag ik in een flits de bovenbalk (HDMI 1 en Tijd), daarna logo van Ziggo en vervolgens verscheen het TV-beeld.

 

Nu moet ik met de Sony afstandsbediening met de Info-knop (onder cijfer 7) de balk weghalen.

Heel irritant om met twee afstandsbedieningen te moeten werken.

Mijn TV is een Sony Bravia Oled (KD-65AG8).

profile.country.NL.title
afmoonen
Ontdekker

De meeste TV's in de showroom bij dealers hebben geen internet.
Maar eigenlijk zouden we overal een USB stick in moeten doen, updaten en dan eens kijken of ze de sony's nog verkocht krijgen met elke tig seconden die balk in beeld
profile.country.NL.title
warends46
Ontdekker

Zoals al eerder gemeld, bij een OLED kan je de infobalk uitschakelen.
profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

Hier ook geen last van de balk hoor! Komt meestal door de apparatuur die is aangesloten.


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Gdevalck
Ontdekker

Hoi,

 

Dit ligt echt aan de televisie. Mijn tv heb ik gekocht in februari 2020 en ik had de Sony aangesloten op een Receiver van Denon. Absoluut geen last van een infobalk gehad. Toen installeerde ik eind november de nieuwe update 6.7140 en toen begon de ellende. Elke zoveel seconden een infobalk. Heb de storing diverse keren aangemeld bij Sony. Flinke bonje gehad met diverse helpdesk medewerkers. Uiteindelijk heb ik in februari aangegeven dat het opgelost moest worden en kreeg ik iemand aan de lijn die meedacht. Deze man stelde voor om het moederbord te vervangen. Er is toen een monteur langs geweest en heeft het moederbord vervangen. Dit moederbord had nog een oudere versie, namelijk de 6.9555 en het probleem is opgelost. Ik heb het automatisch updaten uitgezet en ik wacht op een volgende versie. De Sony is net als bij de aankoop aangesloten op een Denon en alle randapparatuur is aangesloten op de Denon. Geen infobalk en probleem is opgelost. Het ligt dus echt aan de laatste firmware versie. 

groet,

 

Guido

profile.country.NL.title
HereIsTom
Fan

@Gdevalck  Apart, ik heb de mijne ook in 2020 gekocht en geen last van met update 6.7140 en heb er ook van alles op aangesloten. Dus lijkt me sterk dat het aan de update ligt.

Maar goed gewoon de helpdesk blijven benaderen!

 


__________ Ik kijk met een Sony 55A89 Android TV __________
profile.country.NL.title
Gdevalck
Ontdekker

Hoi,

 

ik denk combinatie tv en update. Ik heb een Sony KD-49XG9005 en op dit forum en op AV forum is hier veel over te lezen. Gelukkig bij jou in ieder geval geen probleem. 

gr. Guido