annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Applicatie's installeren buiten de Playstore op AndroidTV

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Applicatie's installeren buiten de Playstore op AndroidTV

Er zijn nog vele applicatie's in de AndroidTV Playstore die niet aanwezig zijn t.o.v. de Playstore voor tablets en telefoons, bijv. de NPO, RTL XL, FoxsportsNL, Sport1, Film1 enz.

 

Er is een manier om deze apps wel te installeren op een AndroidTV, als zijn er wat beperking in o.a. gebruiksvriendelijkheid.

 

Benodigheden:

Android tablet of telefoon met de app MyPhoneExplorer Client en eventueel TV SideView.

PC met de Windows toepassingen MyPhoneExplorer en Teamviewer

AndroidTV met de apps Teamviewer en ES File Explorer

 

Start MyPhoneExplorer op de tablet/telefoon en pc, maak de koppeling via het thuisnetwerk.

Als de koppeling is gelukt is op de PC de folder te zien toepassing waar alle geinstalleerde applicatie's staan, download de gewenste app naar de PC.

Start Teamviewer op de PC en AndroidTV, maak de koppeling via het thuisnetwerk.

Als de koppeling is gelukt, verzend de app vanaf de PC naar de AndroidTV in bijv. de download map.

Start ES Explorer op de AndroidTV, open de map waar de app neergezet is viaTeamviewer en installeer de app.

Open de app, het is mogelijk dat het scherm tijdelijk niet meedraait.

Gebruik TV Sideview voor de muissturing om debetreffende item te selecteren.

Via Instelllingen - TV - Apps - Gedownloade apps is de app te openen

 

Het is bovenstaande is een hobby matig project, sommige apps zijn op de AndroidTV niet gebruiksvriendelijk.

 

De hier geinstalleerde apps: Fox Sport NL, Film1, NPO, RTL XL, Sport1 i.v.m. een acount van een goede kennis.

Zelf cast ik de sport apps liever vanaf de tablet i.v.m. de betere beeldkwaliteit.

 

Suc6 ermee,

73's

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Kijk nu kan ik weer verder. Bedankt!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Ben benieuwd naar je geinstalleerde applicatie's en naar de ervaring ermee.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Supernovasx
Lid

Tot nog toe ben ik nog niet zo enthousiast.. Maar ik moet ook zeggen dat de Horizon GO app leuk is op de tv maar ik heb gewoon een horizon box waarmee ik kan opnemen en terug krijgen.... Verder nog geen andere apps geprobeerd

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Zoals ik al eerder zei, HorizonTV is alleen interresant als je een bevriende account kan/mag gebruiken voor de sport zenders.

 

73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!