Deel jouw ervaring!
Hallo,
Ik vraag mij af of de Playstation 5 gebruik kan maken van het 100hz paneel wat in de 55XG8505 zit zodra deze uit is, aangezien het paneel nu alleen in gebruik is met de xreality pro functie.
Gaat dit een mogelijkheid worden met de android 11 update of heb ik deze tv met 100hz paneel voor saus gekocht? 😪
Ik begrijp dat het voor nu speculeren is maar als er iemand van sony meer weet en dat mag/kan delen zou dat heel fijn zijn natuurlijk!
Goedendag,
Wellicht dat een van onze experts hier meer informatie over heeft @pa3eia
Zo niet, dan zal ik intern kijken of hierover informatie beschikbaar is.
Groeten,
Eva
Is er misschien al een update over?
Hoi @b.denouden,
Waarom zou je het 100/120hz panel niet kunnen gebruiken?
Het toestel zal geen 4k op 120 frames aankunnen. Maar zeker wel 1080p op 120 frames.
Als je een game hebt die hogere framerate aankan dan 60 frames en niet hoger dan 1080p is, dan ga je dat zeker merken.
Hij is qua specs inderdaad goed genoeg om met hdmi 2.0 1080p 120hz aan te kunnen maar dit is door sony tot nu toe niet mogelijk gemaakt. Het 100hz paneel wordt alleen gebruikt in combinatie met XrealityPro om zwarte frames tussen een 60hz bron te stoppen om een vloeiender beeld te creëren. Dit is uiteraard niet handig in combinatie met bijvoorbeeld een ps5.
Vandaar mijn vraag of sony in de update naar android 11 de functie toe gaat voegen om native 1080p 100hz/120hz weer te geven.