annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

55XE8599 video stopt naar 40 minuten

profile.country.NL.title
koemanharry997
Nieuw

55XE8599 video stopt naar 40 minuten

Goede dag,

 

Ik ben in bezig van de 55xe8599 android tv.

Als ik via een usb stick (of externe hdd) een 4k HDR film kijk stopt hij abrupt precies om de 40 minuten.
Als ik daarna de video (of een andere video) weer wil "verder" kijken geeft de player aan dat hij de video niet kan afspelen (terwijl ik zojuist 40 minuten heb gekeken).
De video herstarten nadat de app is afgelsoten werkt niet, maar als ik de mijn tv volledig reset werkt hij weer voor precies 40 minuten en dan begin het hele spectacle weer opnieuw.

 

De app houdt overigens wel bij waar ik ben gebleven als ik de film (naar een tv reboot) weer opstart!

 

Andere video players zijn geen uitkomst, vele van hen kunnen of niet overweg met 4k (laat staan HDR) of hebben diverse audio problemen (zoals DTS/DTS HD etc.....).

 

Voorheen keek ik deze films via mijn nas maar die is momenteel buiten werking daarom dat ik het via een eterne HDD/usb stick kijk.
Ik heb zowel een usb 3 als usb 2.0 stick gebruikt, heb alle USB poorten op de tv 1 voor 1 getest zonder enig verschil.

 

De enige workaround die ik nu heb (en die degelijk werkt maar verrekte irritant is) is de film om de 38 minuten stoppen de app afsluiten (force quit) dan de app weer opstarten en voor 38 minuten verder kijken.... zoals je kan begrijpen is dit uiters vervelend!!!!

Graag wil ik wete of ik de enige ben met dit probleem of dat er meer mensen tegen aan lopen, en nog beter is er een oplossing voor ?

 

Tv heeft meest recente update geinstalleerd, vorige update had het zelfde probleem (hoopte het met update op te lossen).

 

p.s. de video's die ik kijk zijn van legal (eigen copie van blu ray) bron.

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen,

 

Ik zal dit voor je navragen om uit te zoeken waar de oorzaak ligt en wat eventueel een oplossing is.

Wellicht heeft ook TV-expert @pa3eia nog een handige tip voor je :slight_smile:

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
koemanharry997
Nieuw

Goede dag Bibi,

 

Op een ander (officieel sony) forum van jullie heb ik meer mensen gevonden met dit probleem! (zie link onderaan)

Het probleem lijkt in de video app te zitten, om nog specifieker te zijn lijkt de ingebouwde video app problemen te hebben met High bitstream audio zoals DTS/DTS treu HD etc.....

De meeste fingers wijzen naar een probleem met DTS treu HD maar bij video's met alleen DTS werken iets beter deze stoppen naar ongeveer 45 minuten.

 

Dit probleem doet zich overigens alleen voor als het gaat om 4k HDR films met diverse audio formats.

Full hd films (of 720p) met dezelfde audio formats werken doorgaans voor 95% correct en enkele film kan last hebben van audio synchronisatie of dat het geluid happer.

Ook dat gebeur alleen met High bit stream audio zoals DTS/DTS treu hd etc...

 

OP het zelfde forum lees ik terug dat de Tv-experts bij sony zich er van bewust zijn, maar oplossingen of mogelijk vooruit zicht naar een oplossing is er nog niet (op het forum worden geen oplossing gegeven alleen bevestigd dat het probleem er is en bekend is bij Sony).


Tevens lees ik van vrijwel idereen terug dat dit probleem is ontstaan met de android 8 update, persoonlijk kan ik het niet besvestigen of bij de vorige android versie het kijken van 4K HDR films wel goed ging via USB stick of externe HDD.

Ik kan wel bevestigen dat met de vorige android update films kijken met mijn nas bijna altijd goed ging een enkele film had problemen, maar sinds android 8 update ondervond ik steeds vaker problemen met wederom 4k "HDR" films als ik ze met de video app wilde kijken.

Gelukkig had ik workarounds met mijn nas zoals het gebruik van PLEX of Emby echter moest ik dan wel de film starten pauzeren 10 minuten laten bufferen (dit inverband met on the fly transcoding van deze media servers) maar kon vervolgens wel de gehele film kijken.

Er onstonden dan wel vaak problemen nadat ik een film pauzeerde en weer verder wilde kijken, de video speeld moeiteloos af maar mijn amp (STR DN-1080 Sony av reciever) geef dan geen audiostream te ontvagen.......

 

Hopelijk komt er snel een mogelijke/goede oplossing zodat ik van mijn tv en mijn cinema setup vol uit kan genieten!

https://community.sony.fi/t5/android-tv/sony-video-stops-working-after-30-minutes/td-p/2592519

 

Nog bedankt voor uw reactie!

profile.country.NL.title
pa3eia
Expert

Topic waar je naar verwijst is naar mijn idee van maart 2019 met een andere firmware.

 

Waarom zou je niet naast de vooringestalleerde applicatie een andere applicatie gebruiken waar dit probleem niet voor doet?

 


suc6 ermee,
73's

 

I don't know everything, just trying to help you!!!
Thanks about the Kudos!!!
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi @koemanharry997 , 

 

De beste oplossing die ik hier zelf voor gevonden heb, is een Nvidia Shield. Via de TV zelf zware media afspelen, geeft bij mij ook niet veel leuke ervaringen. 

Een apparaat zoals een Shield is een stuk sterker en heeft geen problemen met bestanden zoals dit. 

 

Ik weet dat het niet leuk is om te horen. Maar dit is wel een oplossing die werkt.