Deel jouw ervaring!
Mijn a7II weigert om het contact via WI-FI vast te houden waardoor ik telkens opnieuw het wachtwoord moet invoeren.
Is het misschie handiger/beter om met NFC te werken?. Zo ja...hoe dan?
Even de vraag onder de aandacht brengen van de specialisten, mogelijk heeft 1 van hen de oplossing.
@Instaphoto @Sigiphoto en @Amfion
73's
Kun je aangeven welk apparaat je wenst te verbinden met welk OS / versie.
Als ik verbinding maak. Wat ik zelf niet vaak doe dan is dat via WiFi. NFC wordt door mijn telefoon niet ondersteund.
Ik probeer mijn a7II te verbinden met een Nokia 7+ Android one ( alle updates).
Soms wordt de verbinding direct gemaakt - dan is de camera ook te zien in de lijst met netwerken...meestal staat de Direct-RzEO:ILCE-7M2 er niet bij!!! Dan ineens weer wel, maar dan met de melding ; Geen internet toegang.
De camera is ingesteld op mijn Modem op de meest gebruikte ingang, password is opgeslagen.
Via Menu - Applicatielijst - Applicatie krijg ik bij Applicatiebeheer Accountgegevens weergeven, de opmerking ;
De accountgegevens zijn niet geregistreerd. Heeft dat er iets mee te maken??
Er is geen verschil tussen de positie t.o.v het Modem. (Ziggo). Er gaat ergens iets niet helemaal juist...maar ik kan er niet achter komen wat.
NB: Via het menu zou ik ook bij de applicaties een QR. code kunnen zien...nog niet gevonden!!!
Correct me if I'm wrong, maar de A7II (en zeker mijn A7Rii) wordt niet hierin ondersteund... Ik neem aan dat je het via de Sony-app probeert, ook mijn Android krijgt het niet voor elkaar.
Hier zijn volgens mij al wat draadjes en onderwerpen over. Zoek eens op "Imaging Edge Mobile" en de app "Play Memories", even uit mijn hoofd.
Volgens mij gaat dit draadje er ook over: https://community.sony.nl/t5/tutorials-faqs-camera-s-camcorders/verbind-uw-camera-met-uw-smartphone-...
Als dit niet je probleem was, dan weet ik het in ieder geval niet 😁..
Nou fijn...dat zal dan de oorzaak zijn. Overigens...als ik het password van de Camera invoer in de Wifi instellingen doet de App het wel (en kan ik de camera een foto laten maken)...tot dat de Camera wordt uitgezet. Daarna mag ik weer overnieuw beginnen.Ik denk dat ik de App maar verwijder en afwacht tot er een "betere versie"verschijnt.
Dank voor je hulp. Groet. Painter
Of je via NFC of WiFi verbindt maakt niet uit. NFC is een manier om de WiFi verbinding op te zetten, maar de uiteindelijke verbinding is hetzelfde.
Als je de camera wil bedienen zou ik de versie van de app die op de camera staat verwijderen en de nieuwere downloaden van de playmemories website.
Groet!
Antonette
@Painter53 ( @harmnld )
Wat belangrijk is om je te realiseren dat de verbinding tussen camera en smartphone een (tijdelijke) eigen WLAN verbinding is. Het gaat hierbij om een 1 op 1 verbinding smartphone-camera. (het woord WiFi kan verwarrend werken). M.a.w. je smartphone heeft op dat moment geen verbinding met bijv. Ziggo...maar met je Sony camera.
Zoals @Amfion al schreef, de manier van verbinding (NFC of WiFi of QRC) maakt niet uit, de verbinding blijft hetzelfde.
Nu heb ik geen Android, maar met mijn iPhone had ik na vervanging van Play Memories naar Imaging Edge ook wat problemen met mijn A7Rii. Sony heeft daarna (in oktober uit m'n hoofd) en na mijn melding bij de techneuten de IE app een update gegeven.
Na die update heb ik (en ook Android users) geen last meer gehad...maar ik moest wel 3 of 4 keer de verbinding tot stand proberen te brengen voordat ie het goed en stabiel deed. (Once connected, good connected😉)
Zelf heb ik iemand met een 90V geholpen met Android toestel en ook daar waren 3 pogingen voor nodig voordat het werkte...maar het werkte uiteindelijk wel en dus kan ook via IE met Android een verbinding worden gemaakt.
Zie ook het (vrij lange) draadje;
https://community.sony.nl/t5/cyber-shot-compacte-camera-s/imagingedgemobile/td-p/2659379
Phoe, wordt weer een lange post...bovenstaand is alleen geldig als je foto's van je camera naar je smartphone wil verzenden of als je de A7ii wil bedienen via je smartphone. Met de A7ii kun je nl via Play Memories nog steeds bijv. de "touchless shutter" app als je die hebt gebruiken (PM is wel vervangen maar bestaat nog steeds...wordt alleen niet meer bijgewerkt/updated). Zelf vond ik deze bij de A7ii en A7Rii een geweldige app en gebruikte die ook veel.
Laatste toevoeging; indien je de foto's van de camera via je TV wil laten zien is daar een aparte menu keuze voor..en die werkt dan weer wel via je huis/Ziggi WiFi kanaal, je connect je camera dan met je thuis netwerk. Zelf doe ik dit liever via m'n Macbook...
Het ligt er dus aan wat je wil doen met je camera en dit beïnvloedt dan je keuzes in camera settings...
Dat het niet de schoonheidsprijs verdient qua software en bijhorende instellingen is duidelijk...overigens is dit ook zo bij de concullegas Canon en Nikon begrijp ik van allerlei fora. Camera fabrikanten hebben hier nog wel wat huiswerk te doen...
succes!
Grt, Sigi
Beste Antonetta en Sigi... Dit verduidelijkt een heleboel.
Ik heb de App. inmiddels van mijn telefoon verwijderd, dit om de a7II volgens deze pagina -
https://support.d-imaging.sony.co.jp/www/cscs/pmm/products.php?area=gb&lang=nl -
niet wordt ondersteund.!!?? Ook staat de Nokia 7 daar niet bij de gecontroleerde smartphones.
Ik zal deze vraag eens aan de techneuten van Sony voorleggen.
Ondertussen zal ik de App. op de camera even vervangen voor de laatste versie...
Voorlopig ben ik een heleboel wijzer geworden. ...Nu weer verder met mij de camera proberen helemaal eigen te maken. Dank voor jullie opmerkingen. Groet...Painter
Hallo
ik zie dat u de laatste keer een melding heef gedaan bij “ de techneuten “ ivm het niet meer goed werken van Imagine edge app wanneer een iPhone is geüpdate
mijn iPhone is nu ge-update naar 13.4.1 en ik kan de app niet meer gebruiken. Kunt u mij vertellen waar ik dat kan melden?