annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Wat is de beste geheugenkaart voor de NEX-(5n) series?

profile.country.nl_NL.title
K.W.nos
Bezoeker

Wat is de beste geheugenkaart voor de NEX-(5n) series?

Hallo allen,


Even geleden heb ik de Sony NEX-5n aangeschaft en gebruik deze nu met een standaard SDHC class 6 geheugenkaart. Mij valt op dat, wanneer ik in burst modus schiet, 4 frames heel snel haal en de rest minder snel gaan. Dit is omdat de SD kaart naar verwachting niet snel genoeg is om de data te verwerken.


Nu vraag ik mij af, wat is de beste SD kaart om aan te schaffen voor deze camera? Weet iemand dit? Eigen ervaringen? Ik lees op fora dat SanDisk Extreme® Pro™ SDHC™/SDXC™ UHS-I kaarten niet door deze camera worden ondersteund. Ook zijn er verschillende meningen over issues met SD ondersteuning en of je een Sony Pro-HG Duo moet gaan gebruiken qua snelheid of niet.

De Sony Pro-HG Duo werkt met een 8 bit interface terwijl de SD kaarten met een 4 bit interface werken. De Sony Pro-HG Duo werkt met een doorvoersnelheid van 30MB p/s op 8 bit terwijl een standaard class 10 SDXC kaart met 48MB p/s doorvoersnelheid op 4 bit werkt. Wat is nu de beste (snelste) ondersteunde geheugenkaart? Met andere woorden, wat is het snelste type geheugenkaart wat deze camera ondersteunt zonder teveel uit te geven aan een kaart met een snelheid die toch niet wordt ondersteund?

Weet u het antwoord? Post het alstublieft. BVD!

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Dag,

Wat later zelfde vraag van mij, nu voor NEX-7.

Ik kan natuurlijk de duurste en snelste SD-kaart kopen, maar wat is zinvol voor eerder genoemd toestel: zo zonde als de kaart sneller is dan het systeem kan bijhouden.

Message was edited by: wblink

Willem
NEX6
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Weer dag,

Ik kan in ieder gevl een (mijn) antwoord geven:

Ik ben van Duracel 200* overgestapt op Sandisk 95Mb/s (de snelste die ze maken) en in ieder geval met het formateren was het verschil zeer duidelijk merkbaar.

Willem
NEX6