annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Waarom slaat mijn SLT-A77 alle foto's 3 maal op met verschillende witbalans?

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
motormuis001
Bezoeker

Waarom slaat mijn SLT-A77 alle foto's 3 maal op met verschillende witbalans?

Vorige week heb ik firmware 1.07 in mijn SLT-A77 gepiept. Sindsdien slaat hij alle foto's in 6-voud op. Ik heb hem ingesteld op opslag in JPG en RAW, dus dubbel is goed. Maar in elk formaat doet hij dat nu 3 maal per foto, met zo te zien drie verschillende instellingen van de witbalans. Vorig jaar heb ik dat ook een paar keer meegemaakt, maar dat is toen spontaan weer overgegaan. Nou ja, spontaan, ik draai natuurlijk wel eens aan de knoppen. Maar ik heb geen flauw idee hoe dit gebeurd kan zijn en hoe ik er weer van af kom. En ik weet ook niet meer welke firmware er destijds in zat.

Iemand een idee hoe ik weer terug kan naar 1 foto in ieder formaat?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Ik heb de handleiding even nagezien: bracketing met WB is inderdaad mogelijk om in te stellen en produceert inderdaad 3 beelden met een verschillende witbalans. Komt dus overeen met jouw "probleem" (meer een ongewenst gebruik van een ZEER ZINVOLLE feature mi).


IK heb het in de handleiding kunnen vinden (Engels pag 158), dus jij moet dat ook kunnen doen en daarmee bracketing uit kunnen zetten.


Onhoudt de mogelijkheid, het kan een lifesaver zijn!


Ehhh, mi is je vraag daarmeee beantwoord. Als je dat aangeeft gaan anderen niet meer zoeken naar een oplossing: scheelt tijd en moeite.

Message was edited by: wblink

Willem
NEX6

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Bracketing met witbalans staat ingeschakeld? Of kan een A77 dat niet?

Willem
NEX6
profile.country.nl_NL.title
motormuis001
Bezoeker

Hoi wblink. Geen idee, wat bracketing betekent, maar toch eens gezocht bij de instellingen. En daarin kan ik alleen iets met een volgorde doen. Zegt me helemaal niets. Dus maar eens veranderd, en een paar foto's gemaakt. Vervolgens proberen te importeren op mijn laptop, maar die is plotseling traag en start na rebooten niet meer goed op. Het zoveelste gedonder met Windows 8 Pro, naar ik aanneem. Dan maar weer mijn oude PC aangezwengeld. Maar die heeft weer een paar andere problemen. Hij herkent geen SDHC, en er draait Windows XP op waarvoor Sony geen RAW-driver levert. Het resultaat van deze test laat dus nog even op zich wachten. :-(

profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Ik heb de handleiding even nagezien: bracketing met WB is inderdaad mogelijk om in te stellen en produceert inderdaad 3 beelden met een verschillende witbalans. Komt dus overeen met jouw "probleem" (meer een ongewenst gebruik van een ZEER ZINVOLLE feature mi).


IK heb het in de handleiding kunnen vinden (Engels pag 158), dus jij moet dat ook kunnen doen en daarmee bracketing uit kunnen zetten.


Onhoudt de mogelijkheid, het kan een lifesaver zijn!


Ehhh, mi is je vraag daarmeee beantwoord. Als je dat aangeeft gaan anderen niet meer zoeken naar een oplossing: scheelt tijd en moeite.

Message was edited by: wblink

Willem
NEX6
profile.country.nl_NL.title
motormuis001
Bezoeker

Bedankt Willem, dit is de gouden tip! :thumbsup:

Ik vond mezelf al een hele bink dat ik aan de witbalans dacht bij het zien van die foto's. Blijkbaar heb ik bij het experimenteren onbewust die 'bracketing' ingeschakeld. :smileyblush: