annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Vervanging voor SLT-A58 camera?

profile.country.NL.title
Jvanolphen
Nieuw

Vervanging voor SLT-A58 camera?

Ik wil mijn A58 (uit 2013) vervangen, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb drie lenzen voor de A58 (A-mouth) die ik graag nog zou willen blijven gebruiken, en wil niet overstappen op een ander merk.

Kan iemand mij helpen met welke camera ik als vervanger zou kunnen kiezen (max 800 euro).

En ik zie op internet veel sites over refurbisch camera's, is dit te vertrouwen, en/of verstandig? Bij welke zou ik moeten zijn? Is tweedehands een aanrader?

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Persoonlijk heb ik mijn bedenkingen bij 'refurbished'.

Vraag voor de grap eens wat ze er aan 'gerefurbished' hebben.

Netjes opgepoetst?

Nieuwe batterij?

 

Nieuwere camera's met A mount zijn A68, A77, A99 

Op dit lijstje zie je alle A mount camera's van Sony plus nog een verwijzing naar A mount camera's van Konica en Minolta.

Ik heb geen idee of je lenzen ook op een full frame A99 zouden passen.

Op Marktplaats staan overigens een paar mooie A77 camera's te koop.

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Persoonlijk zou ik niet meer investeren Sony (D)SLR camera's. Sony heeft vol ingezet op de systeemcamera markt. En afgelopen jaren zijn er nauwelijks tot geen updates geweest voor (D)SLR tak. Als ik toch een Sony (D)SLR zou kopen dan zou ik naar tweedehands kijken. Bijvoorbeeld voor A99 II

 

Wil je de objectieven blijven gebruiken zou je ook kunnen kijken naar een Sony systeemcamera met adapter voor je A-mount objectieven. 

 

Refurbisch kan super goed uitpakken, maar zoals @Strampke al aangeeft vaak wordt er niet aangegeven wat er is vervangen. Het zelfde risico loop je met een tweedehands aankoop. Beide zijn dan ook een optie om naar te kijken 😉

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web