annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Uitsmijter 2017 en Goed voornemen 2018?

OPGELOST
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Uitsmijter 2017 en Goed voornemen 2018?

@Anonymous , @RoosSBNL@Amfion

 

Zo aan het einde van het jaar heb ik wat tijd voor overdenkingen...o.a. over deze community. Zelf vind ik dat dit een geweldig medium zou moeten zijn voor mijn fotografie hobby. De waarheid is echter wat weerbarstiger...

 

Ik denk en verwacht hier o.a. antwoorden te vinden op relatief simpele vragen met betrekking tot het gebruik van mijn Sony A7ii camera en door Sony uitgebrachte lenzen. Waar ik echter achter kom is dat de echte antwoorden vaak uitblijven (niet alleen bij mijn vragen), er wordt vaak een probleem verschoven naar experts of "zoeken we uit". Terwijl ik de verwachting heb dat veel middels parate kennis van het produkt ook door het Sony Community team ook vrij direct te beantwoorden zou moeten zijn, recent voorbeeld is mijn vraag over updaten van mijn camera in combinatie met mijn Mac OS 10.13. 

 

Overigens is het dan ook zo dat ik dan veel meer pro-actieve berichten van het Sony Team zou verwachten. Mogelijk dat een apart sticking topic hiervoor geschikt zou zijn?

 

... een goed voornemen voor het Sony team voor 2018....?

 

 

Misschien is mijn verwachting van dit forum wel een heel verkeerde en zou ik meer met Sony support via de mail/telefoon contact op moeten nemen. Indien dit het geval is hoor ik dat ook graag!  Dat ruimt dan een mogelijk misverstand bij mij en andere community leden uit de weg?

 

@Arthur_K, @Amfion en @RoosSBNL, voel je alsjeblieft niet persoonlijk aangesproken, dat is niet mijn bedoeling. Het is aan Sony NL/BE gericht.

Ook wil ik graag nogmaals benadrukken (zoals eerder aangegeven in andere topics) dat ik in principe groot voorstander ben van een community met meerwaarde voor de leden. Daar wil ik ook graag aan bijdragen.

 

Goed nieuwjaar! en met vriendelijke groet,

Sigi

 

nabrander; Sony team mag altijd via PM hierop terug komen, customer service is my middle name :wink:

 

 

mijn foto's op; 500px en
1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Sigi, 

 

Bedankt voor je feedback.

 

In principe is de Community bedoeld als een plek waar Sony gebruikers met elkaar in contact kunnen komen om tips en informatie uit te wisselen. Ook worden er competities georganiseerd, zijn er blogs te vinden en kan men foto's delen in de fotogalerij. Het is niet bedoeld als vervanging van de standaard  Support kanalen, alhoewel we ons best doen om mensen waar mogelijk van een antwoord of oplossing te voorzien.

 

Groet, 

Arthur

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 ANTWOORDEN 4
Anonymous
Niet van toepassing

Hi Sigi, 

 

Bedankt voor je feedback.

 

In principe is de Community bedoeld als een plek waar Sony gebruikers met elkaar in contact kunnen komen om tips en informatie uit te wisselen. Ook worden er competities georganiseerd, zijn er blogs te vinden en kan men foto's delen in de fotogalerij. Het is niet bedoeld als vervanging van de standaard  Support kanalen, alhoewel we ons best doen om mensen waar mogelijk van een antwoord of oplossing te voorzien.

 

Groet, 

Arthur

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Anonymous

 

Hartelijk dank voor je snelle reply, en dit ruimt in ieder geval bij mij (en waarschijnlijk meerderen) een misverstand en dus verkeerde verwachtingen uit de weg! Top :clap::thumbsup:

 

Groet, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Anonymous, Sigi, PieterL.

 

Beste Arthur, Sigi en PieterL.

 

Om te beginnen, ook de beste wensen voor jullie, en het hele Sony team.

Toch heb ik een paar opmerkingen. En die zijn vervelend genoeg, lang niet allemaal positief.

Maar wel bedoeld, om in de toekomst meer profijt te kunnen trekken van deze site.

 

*

Toen ik 2 jaar geleden overstapte van een Nikon D810, naar een Sony 7R mk2,

moest ik vreselijk veel bijleren. Ondanks dat ik al 60 jaar fotografeer.

Een systeemcamera kan enorm veel meer dan een dslr.

Dat weet vrijwel geen enkele Canon- of Nikon fotograaf!

 

In 1e instantie richte ik mij, met mijn vragen, aan de "normale lijnen" Telefonisch of per mail.

Daar ben ik na 4 vragen of zoiets, al mee gestopt.

 

De medewerkers van Sony, die vragen moeten beantwoorden, weten nauwelijks hoe je

"fototoestel" schrijft. Laat staan, ook maar iets weten, van de steeds professionelere toestellen!

Zelfs dingen, die je zo uit de gebruiksaanwijzing kunt halen, worden niet of incorrect beantwoord! Belachelijk, vreselijk, ongelofelijk, maar waar! ECHT WAAR!

 

Letterlijk op iedere vraag, een slecht, of verkeerd antwoord.

Zie ook meerdere commentaren over dit onderwerp door o.a. PieterL.

Hij gaf aan, dat Sony maar eens moest gaan kijken, hoe Coolblue dat deed.

Geen slechte suggestie.

 

*

Toen kwam ik op deze site terecht, en werd op m 'n wenken bediend.

Door iemand, die werkelijk, op vrijwel al m 'n vragen een antwoord had. "Portmixus".

Hij was op de hoogte van letterlijk alle verschillen van meerdere Sony camera 's,

en kon uitstekend uitleggen, wat de voor- en nadelen waren.

Kijk maar eens een jaar of 2 terug, en je ziet hoe dat toen ging.

 

Aan hem dank ik, dat ik intussen exact weet, wat ik weet.

Als hij er niet was geweest, had ik waarschijnlijk m 'n camera 's niet voor 100% kunnen benutten.

We deelden camerainstellingen etc. Dat alles mis ik nu!

Portmixus verdween begin 2017. Heb geprobeerd nog te contacten. Te vergeefs!

*

Nu, op dit moment zie ik steeds vaker de opmerking van de moderatoren van de site:

Sorry, wij weten het niet, maar we hopen dat er in 't forum lieden zijn, die je voort kunnen helpen. Ik vind dat van de zotte. Ondanks dat ik zelf de indruk heb, intussen meerderen te kunnen helpen.

Er "hoort" binnen de "Sonyclub", kennis aanwezig te zijn, om direct te kunnen helpen!

 

Sony zal "eindelijk" eens moeten investeren, in lieden als "Portmixus",

die weten waar ze het over hebben! En direct kunnen antwoorden.

Sorry Amphion, jij weet best veel.

Maar denk ook, dat je in Portmixus, je meerdere moest erkennen.

Bedoel dat niet vervelend. Maar wel constaterend.

*

Intussen heeft Sony een "Pro" afdeling. En de wat ingewikkelder dingen gaan via die lijn.

Echter, dat is alleen voor "vakfotografen".

 

Vreemd als je weet, en ik heb daarover eerder m 'n mening gegeven, dat er vrijwel nog geen profs zijn, die met Sony werken. Het merendeel hangt aan Canon. In iets mindere mate Nikon.

 

Verder ben ik er nog steeds van overtuigd, dat er amateurs zijn, die "vakmatig"

minstens even goed op de hoogte zijn, dan hun "vakbroeders".

En dat die 2 van elkaar kunnen/willen leren.

 

Zeker die vergevorderde Sony-amateurs, zitten nu tussen wal en schip.

Uiteraard zijn er verschillen in gebruik en kennis tussen, amateur en vergevorderd amateur.

Dus bijv A6000, en alles wat daar onder zit, en 7R mk2, A99, a9 etc.

Neem aan dat Sony dat ook beseft. Om die vergevorderden gaat het .....

 

Hebben vast vragen die ze niet beantwoord krijgen via Sony.

Noch via Sony zelf, noch via de site.

En haken daardoor misschien wel weer af.

*

Intussen heb ik m 'n 7R mk2 ingeruild voor een A9. Wilde graag uit de hand kunnen fotograferen.

Met lage sluitertijden. Is met IBIS op de A9, perfect mogelijk. Zelfs vanaf 1/30. Met groothoek.

Vergroot niet krankzinnig groot uit. Fors boven 1 meter! Dus waarom een 42 megapixel?

 

M 'n 70-400mm lens, ruilde ik in voor een 100-400mm, die veel beter/sneller is.

Vogels in vlucht perfect vastlegd. Lekker licht. Moet je vaak iets hoger in de ISO. Geen probleem.

Heb tevens een G-Master 24-70mm f. 2.8 / Een 90 mm macro.

 

Verder als backupcamera een A6500 + 16-35mm f.4.

Met name deze combinatie gebruik ik vaak voor filmen met een stabilizer. Niet te zwaar!

Als 2e camera perfect te gebruiken, naast de hoofdcamera die je qua geluid, laat doorlopen.

 

*

Als je die hele zooi opteld, komt je qua nieuwaarde in de buurt van de € 14.000.--

Door alle inruil etc. zeker een klant van rond de € 20.000.--

Maar Sony doet alsof ik niet besta. Geeft letterlijk geen adequate service.

 

Een pro afdeling prima. Maar mix die, met vergevorderde amateurs.

Dat heeft naar mijn idee voordelen naar 2 kanten.

 

Degenen die daar geen behoefte aan hebben, blijven wel weg.

Maak "juist" een verschil met Canon en Nikon, die wel die koppeling hebben.

Zeker half Nederlands journalistieke volk, loopt rond met een Canon. En soms wat Nikons.

Daar kan ik me die splitsing wel voorstellen.

 

Maar als Sony graag wil, dat er meerderen, van met name Canon overstappen naar Sony,

moet je "de zaak eerst in de watten leggen".

Het grootste probleem, hun lenzen voorraad, kan worden opgelost met een converter.

Maar Sony werkt gelukkig aan eigen en perfecte lenzen.

 

*

Ik ben er van overtuigd, dat als je 1x weet wat een systeemcamera kan,

je niet graag terug wilt naar dslr. Ik althans niet.

 

*

Maar er is 1 groot probleem. Vooral de Canonlieden moeten eerst volledig worden "omgeturnd".

Ten 1e denken ze, dat Canon de beste is. Over en uit. Geen discussie!

Sony een onbenullig foto/video-clubje is, wat niet kan tippen aan ..... (intussen weet ik beter)

 

Maar hebben vaak, nog nooit iets anders in de handen gehad.

 

Hun grootste probleem, en ten dele hebben ze daaraan gelijk, is dat forse lenzen,

aan de Sony topzwaar zijn.

Los voor hun dat probleem op, door een A99 te maken,

maar dan als systeemcamera, met FE aanpassing.

 

Heb zowel m 'n A9 met een L-beugel van Really Right Stuff.

Daardoor wordt hij een "tikkie" groter.

Plaats je hem zowel in portrait, als landscape, muurvast op je statief.

 

In de praktijk blijkt, dat zowel de 24-70mm f.2.8, als de 90 mm macro,

en zelfs 100-400 mm uit de hand goed zijn te gebruiken.

Gelet op 't brandpunt heb ik de 100-400 mm vaak op statief.

 

*

Sorry, het is een heel verhaal geworden.

Ik hoop dat u de "positieve ondertoon" oppakt.

 

En dus zorgt, dat vragen gesteld aan de site, snel, goed/direct worden beantwoord.

Zorg dus, dat er een alternatieve Portmixus terug komt.

 

Zoals de site nu functioneert, is hij naar mijn idee, zo goed als waardeloos.

Zeker voor vergevorderde amateurs.

Doe er wat mee!

 

Bent u het er niet mee eens.

Dan verdwijn ik, en kom niet meer terug.

Zonder boos te zijn.

 

 

 

 

Anonymous
Niet van toepassing

Hi Tjardi, 

 

Bedankt voor je uitvoerige feedback.

 

Ik heb het doorgezet naar de juiste afdeling.

 

Jij ook een gelukkig nieuwjaar gewenst.

 

Groet, 

 

Arthur