Deel jouw ervaring!
heeft iemand hier ervaringencq. een oplossing voor.
ik heb recent een Sony A7 iii gekocht en 1 van mijn bestaande A lenzen welke ik gebruik met een adapter werkt niet naar behoren. Ik heb de crop functie aangepast in de camera maar in de lens zie ik alleen een brede donkere rand!
Welke adapter gebruik je en welke instelling heb je veranderd.
Als je donkere randen blijft houden. Dan lijkt. Het erop dat cropmode niet actief is en of de adapter de vingetting geeft. Meer informatie is dan wel handig om te geven.
ik gebruik de Sony LA-EA5 Adapter.
ik heb de instelling onder camera1 tabblad1 van 14 APS-C gewijzigd.
Heb je andere bericht verplaatst naar de bak voor moderators. Begrijp dat het vervelend is als iets niet werkt zoals je verwacht/wenst, maar meerdere topics over zelfde onderwerp maakt het alleen maar verwarend 😉
Wat werkt niet naar behoren?
* heb je last van vignetting
* of iets anders ?
Houdt er rekening mee dat crop mode niet alleen invloed heeft op je beeldhoek en diafragma, maar in deze ook op je megapixels. Full Frame mode (default) 24MP en in crop mode 10MP. Vignetting kan nog steeds optreden met ultra groethoek objectieven...
Plaats eventueel een voorbeeld foto met volledige EXIF informatie en beschrijving wat er mis is volgens jou?
De geplaatste link verwijst naar Facebook. Kan ik helaas weinig mee. Gezien ik geen facebook heb 😉