annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony kondigt 16-35 GM en 12-24 G objectieven aan, voor welke gaan we?

profile.country.NL.title
ChantalSloep
Lid

Sony kondigt 16-35 GM en 12-24 G objectieven aan, voor welke gaan we?

Zo blij als een kind in de snoepwinkel 🙂

 

Niet 1, maar 2 groothoekobjectieven in de G/GM lijn!!

De 16-35 GM: http://www.sony.com/electronics/camera-lenses/sel1635gm 

en

De 12-24 G: http://www.sony.com/electronics/camera-lenses/sel1224g

 

Nu zat ik al met smart op de 16-35 te wachten, maar dat er ook een 12-24 zou worden aangekondigd is even een verrassing!

 

Voor welk objectief moet ik nu gaan?

De 12-24 sluit natuurlijk wel mooi aan op de 24-70 die ik nu al heb...

 

@albertdros mag ik jou nog eens vragen om advies?

(uiteraard zijn andere meningen ook zeer welkom)

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
albertdros
Bijdrager

Tja, wat moet ik hier nou op zeggen... GEWELDIG! Ik had de 12-24 ook niet zien aankomen. Erg blij mee! Ik wil zelf de 14-24 eigenlijk nog liever dan de 16-35 GM, maar eigenlijk gweoon allebei naturlijk :slight_smile: 

profile.country.NL.title
ChantalSloep
Lid

Misschien een stomme vraag... maar als de 12-24 precies aansluit op de 24-70, wat is dan de toegevoegde waarde van de 16-35 daar nog naast? Of is t gewoon een gevalletje 'old habits die hard'? 🙂

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@albertdros

 

Wat ik onbegrijpelijk knap vind, is dat ze het gewicht zo laag hebben kunnen houden.

 

Als je ziet dat de 24-70 G Master, vrijwel het dubbele weegt van de 24-70 f.4.

 

Dat is bij de 16-35, beslist veel minder heftig.

 

Voor veel mensen, vast en zeker belangrijk.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@ChantalSloep

 

ik zou gaan voor de 12-24 vanwege aansluiting bij de 24-70. Mooie set als walkaround bij o.a. een stedenbezoek.

gezien de ervaringen van verschillende "F4" gebruikers incl. mijzelf is dit voor zo een lens voor mij voldoende lichtsterk.

Voor meer lichtsterke objectieven kijk ik zelf meer naar vaste brandpunt lenzen, zoals de 21 loxia, de 55 1.8 etc.

 

edit 22-05; zag dat de 12-24 1999 euri moet gaan kosten....aan de overkant rond 1598 dollaren...hmmm nogal een verschil, zeker gezien de huidige koers! (us prijs 1425 euro...) Soms ben ik een beetje flabbergasted..

 

grt, Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
ChantalSloep
Lid

@Sigiphoto 

 

Ik ga inderdaad voor de 12-24 🙂

Vooral de (nog) grotere hoek is fijn en ik denk ook dat F4 wel lichtsterk genoeg is. Sowieso schiet ik landschappen liefst op een iets kleiner diafragma, om voor- en achtergrond scherp te houden. Het voordeel van landschappen is dat ze niet weglopen, dus wordt t te donker, statief eronder en sluiter langer open.

 

De prijzen in Nederland zijn inderdaad nogal aan de hoge kant. Zelf haal ik mn spullen meestal ook uit t buitenland. Scheelt vaak honderden euro's...

profile.country.NL.title
pieterlj
Lid

Ik ga voor geen van beiden. Ik heb een aps-c emount camera en het zou best fijn zijn als Sony daar eens aandacht aan zou besteden.

Sony a6300,Sony 18-200/f3,5-6,3 Sony 35/1,8,Sony 30/3,5,Sony 50/1,8,Samyang 12/f2,Sigma 19/f2,8. Sony A77/Sony 16-50/f2,8/Tamron 70-300/4,5-5,6 vc usd, Sigma 70/f2,8, LA-AE3
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@pieterlj

 

gezien je verzameling...:thumbsup:  op welke lens zou jij je blik nog werpen voor de aps-c?

 

grt,

Sigi

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@ChantalSloep 16-35 nog nodig? Haha, Qua habits  denk van wel :smile: Daarbij heeft de canon familie ook zoiets...:smirk:

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

@Sigiphoto @ChantalSloep

 

Gelet op de mogelijkheid, rechtstreeks te kunnen werken met een E mount, zou ik me liever niet

begeven op 't terrein van Canon of Sigma.

 

Een adapter haalt er altijd "wat" uit, wat je liever niet wilt. Hoe goed de lenzen ook kunnen zijn.

 

Bovendien zijn de beide Sony lenzen heerlijk licht, qua gewicht.