annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony Alpha 5100 platliggend beeld staat rechtop

profile.country.NL.title
invader117
Lid

Sony Alpha 5100 platliggend beeld staat rechtop

Als ik mijn geheugenkaart waar de foto's opstaan die ik gemaakt heb met de Sony Alpha 5100 sdan zie ik op de pc dat sommige platliggende beelden recht opstaan zie voorbeeld op deze link iemand enig idee hoe ik dat omdraaien kan uit zetten zodat mijn toestel steeds platliggend opneemt want ik zit nu steeds met werk om die foto te gaan omdraaien.

11 ANTWOORDEN 11
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Hallo @invader117 

 

Welkom op de community!

Met betrekking tot je vraag;

  • hoe zijn de foto's als je ze op de camera bekijkt? (liggend of staand?)
  • je stelt dat dit soms gebeurd...met dezelfde camera instellingen en vast houden van de camera?
  • Met welk programma open je de beelden op je PC?

Dus we hebben wat meer info nodig om je eventueel te kunnen helpen vanuit de community.

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
invader117
Lid

Op de camera liggend maar daar staat bij afspelen weergave rotatie uit als ik  weergave rotatie op handmatig zet is die foto op de camera ook staand opgepast het zijn niet altijd alles foto's tussen bv 100 foto's zitten er een 10 tal die zonder mijn toestemming gedraaid zijn. Ik neem slim automatisch op.

profile.country.NL.title
invader117
Lid

met het programma foto's staat in windows 10 als standaard miniatuurweergave van de foto's staan die enkele foto's dus ook rechtop ik moet dus keer op keer 3 keer kantelen voor die foto's terug liggend te krijgen op de pc. Het rare is dat hij het niet met alle foto's doet. Ik vind het vrij bizar.

profile.country.NL.title
invader117
Lid

Vandaag naar de winkel geweest ook daar konden ze me niet helpen of zeggen ze hebben wel de beeld resolutie aangepast maar blijkbaar draaid mijn toestel nog steeds sommige liggende foto's om hoe kan ik dit uitschakelen is er ergens een optie dat mijn toestel steeds liggende beelden op neemt of bestaane r soms toestellen die dit kunnen want denk dat ik een nieuwe ga kopen als ik steeds mijn foto's moet gana controlerne voor te kijken als deze juist zijn dan heb ik nog meer werk.

profile.country.NL.title
invader117
Lid

  • hoe zijn de foto's als je ze op de camera bekijkt? (liggend of staand?) Liggend
  • je stelt dat dit soms gebeurd...met dezelfde camera instellingen en vast houden van de camera? ja vasthoude camera horizontaal
  • Met welk programma open je de beelden op je PC? miniatuurweergave staan ook sommige van die foto's staand Dat programma staat in windows 10 standaard foto's en het zijn enkele foto's maar het komt steeds terug en het is vervelend om keer op keer alles te gaan controlleren en 3 keer te moeten kantelen met foto's voor ze in de oorspronkelijk staat te zetten.

 

Dit heb ik ook al uitgevoerd maar dat is maar weergave daarmee komt het dat ze op de camera wel plat liggen.

 

Goedemorgen, graag willen we je verzoeken om de weergave-rotatie uit te zetten.
Weergave-rotatie: https://helpguide.sony.net/ilc/1430/v1/nl/contents/TP0000250710.html
Met vriendelijke groet,
Willem
 
Als ik weergave rotatie aan zet dan zie ik dezelfde afbeeldingen ook rechtstaan op mijn sony toestel.
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@invader117 

 

Zet het toetsel eens terug naar fabrieksinstellingen. Dan begin je met een schone lei.

Anders heeft de ene instelling mogelijk weer gevolg voor een andere...

 

Voor gebruiksaanwijzing en anderen tips/vragen over je toestel;

https://www.sony.nl/electronics/support/e-mount-body-ilce-5000-series/ilce-5100

 

Succes! Gaat je vast lukken,

grt Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
invader117
Lid

Dat is gebeurd en heb de datum en tijd moeten instellen en de taal ook nogmaals geprobeerd met een foto van een cd en nog steeds gedraaid in plaats van liggend.

profile.country.NL.title
invader117
Lid

Hier dus het resultaat na de reset

profile.country.NL.title
invader117
Lid

IMG_0332.JPG