annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Sony A7iii questions

profile.country.NL.title
Gaurip
Nieuw

Sony A7iii questions

Dear all,

Since 3 weeks I'm the owner of a Sony A7iii. I'm starting to figure things out, slowly and with help of youtube.

 

Now I run into three issues at the moment:

 

1. Center lock-on AF does not seem to work when recording in 100fps and 100mbs. Does anyone know how to solve this?

2. 100fps recording (at 1080) looks extremely choppy (or shaky) when playing back at 100fps. Obviously when slowing down to 25fps it looks more smooth... however I expected also 100fps to look good (less natural, but definitely smooth).

3. The IBIS of the camera is really poor... basically all footage is very shaky, even with limited movement. I cannot really see difference with and without steadyshot. I'm using the sony 85mm1.8, and have manually set the steadyshot settings to this vocal length to try and see if that improves. It doesn't... I'm not expecting gimbal like steady images... but at least a little stabilisation.

 

Do I have a faulty camera, or are there solutions,

 

Mahy thanks, 

 

DG

9 ANTWOORDEN 9
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Gaurip 

 

Welkom op de community! Volgens je avatar kom je uit Nederland. Gezien de voertaal (nederlands) op deze NL/BE community, is het mogelijk je post te veranderen in de NL-taal? Dit is handiger voor een ieder die je onderwerp wil volgen.

 

Alvast dank!

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Gaurip
Nieuw

Weet niet zo goed hoe dit aan te passen...

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Zo moeilijk is dat toch niet? Aub: de vertaling:



Beste allemaal, Sinds 3 weken ben ik de eigenaar van een Sony A7iii. Ik begin dingen uit te vinden, langzaam en met behulp van youtube.   Nu kom ik op het moment drie problemen tegen:   1. Center lock-on AF lijkt niet te werken bij het opnemen in 100 fps en 100mbs. Weet iemand hoe dit op te lossen? 2. 100 fps opnemen (bij 1080) ziet er extreem schokkerig uit bij weergave bij 100 fps. Vanzelfsprekend lijkt het bij het vertragen tot 25 fps soepeler ... maar ik verwachtte ook dat 100fps er goed uit zou zien (minder natuurlijk, maar zeker soepel). 3. Het IBIS van de camera is erg slecht ... eigenlijk is alle beeldmateriaal erg wankel, zelfs met beperkte beweging. Ik kan niet echt verschil zien met en zonder steadyshot. Ik gebruik de Sony 85mm1.8 en heb handmatig de steadyshot-instellingen op deze brandpuntafstand ingesteld om te zien of dat verbetert. Het doet niet ... Ik verwacht geen gimbal stabiliteit ... maar op zijn minst een beetje stabilisatie.   Heb ik een defecte camera of zijn er oplossingen,


Ik film eigenlijk nooit, maar weet wel dat je ibis gewoon op automatisch kan laten staan als je een sony lens gebruikt. Het zelf instellen van de brandpuntafstand is alleen nodig als je vreemde lenzen gebruikt die niet door de camera herkend worden.
Groet, Kees



 

profile.country.NL.title
Gaurip
Nieuw

Vertaling is het probleem niet. Het aanpassen van mijn initiële post wel...

Sent from my iPhone
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Is niet belangrijk toch?  Oh, centre lock on auto focus werkt niet tijdens filmen. Je kan het beste het focus area wide kiezen. Tijdens het filmen focussed de camera op het midden van het beeld. Bij mij is de ibis duidelijk zichtbaar, als ik het uitzet beweegt het beeld veel meer dan als het aan staat. Maar het is geen miracle tool. Daar zal je toch echt een gimbal voor moeten hebben. 

profile.country.NL.title
Gaurip
Nieuw

Bedankt voor je reactie! Center Lock-on AF werkt wel op 4K tijdens het filmen.... dus het werkt wel. Alleen gek genoeg op 1080/120p niet. Vandaar mijn vraag

Sent from my iPhone
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager


@Gaurip  schreef:
Bedankt voor je reactie! Center Lock-on AF werkt wel op 4K tijdens het filmen.... dus het werkt wel. Alleen gek genoeg op 1080/120p niet. Vandaar mijn vraag

Sent from my iPhone

Misschien dat dit je wijzer maakt: https://www.youtube.com/watch?v=2Oq6Vm-T9q0

 

profile.country.NL.title
Gaurip
Nieuw

Bedankt. Heb ik gezien, maakt ook geen melding van de functie onder 1080.... wat een mysterie?

Sent from my iPhone
profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager


@Gaurip  schreef:
Bedankt. Heb ik gezien, maakt ook geen melding van de functie onder 1080.... wat een mysterie?

Sent from my iPhone

Hoi, zoals eerder gesteld, ik ben niet echt een filmer, maar door uw vraag ben ik me er toch eens in gaan verdiepen. Als ik de aanwijzingen van Mark Galer volg kan ik inderdaad de centre lock on af gebruiken, zowel in 4k als HD. Echter merk ik wel dat de centre lock on auto focus kuren gaat vertonen als de recording settings hoog staan. Bij mij werkt het feilloos in HD op 25p 50m. Daarboven wordt het twijfelachtig. Overigens gebruik ik de a7r3, maar de menu structuur is nagenoeg gelijk aan die van uw camera. In de blog van Mark Galer is nog veel meer te vinden over filmen met deze camera's. Hij gebruikt vaak de spot opties voor focus bij filmen. Ik heb ook gemerkt dat bij de hogere recording settings de centre lock on auto focus hierop overschakeld.  Het blijft mysterieus...., tenminste als je niet alles van filmen weet.