annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Snel schakelen tussen backbutton focus en shutter focus

profile.country.NL.title
ChantalSloep
Lid

Snel schakelen tussen backbutton focus en shutter focus

Op mijn A7II en A7RII heb ik de programma's 1 en 2 op het draaiwiel ingesteld met twee totaal verschillende sets met instellingen die ik veel gebruik, superhandig, binnen een seconde alles gewijzigd.

Maar... één van de instellingen die ik daarmee wil schakelen is het wisselen tussen back button focus en de standaard shutter focus. Dit omdat remote control niet kan focussen als backbutton focus is ingesteld. Helaas gaat deze instelling dus niet mee in mijn presets.

Vervolgens dacht ik die instelling op een van de custom buttons in te stellen om zo alsnog snel te kunnen schakelen, maar ook daar is de betreffende instelling (Menu > Custom Settings > AF w/shutter) niet beschikbaar.

 

Weet iemand hier toevallig een workaround voor?

Of zal ik echt steeds het menu in moeten om te schakelen tussen backbutton en shutter focus?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Thijs_H
Community Team

Hi ChantalSloep, ik heb het nagekeken en op dit moment zie ik geen snellere workaround om te schakelen tussen backbutton en shutter focus. Wellicht dat een andere forum leden je advies kunnen geven.

Groeten,
Thijs

profile.country.NL.title
ChantalSloep
Lid

Bummer... Weinig reactie ook van andere formleden, dus dat wordt helaas het menu in...
Enig idee hoe dat zit bij de A9, A7III en de A7RIII?

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Ehm tja, het kan inderdaad niet....

Tenzij je een custom knop zou kunnen toewijzen aan dat menu item. Maar dan is er inderdaad nog altijd een tussenstap. Er is geen mogelijkheid om een knop toe te wijzen om te togglen tussen wel of geen AF met shutter, ik zou ook op de nieuwere toestellen geen manier weten hoe je dit sneller zou moeten kunnen doen. 

Bij de toestellen met touchscreen kun je wel door aanraken een AF punt kiezen en op die manier snel scherpstellen ook als je met BBF werkt.