annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

slot 2 ook op opslaan van foto's zetten

profile.country.NL.title
ReinVrugt
Ontdekker

slot 2 ook op opslaan van foto's zetten

Slot 2 van mijn A7iv staat default op videobestanden. Ik gebruik de camera echter nooit als videocamera en zou slot 2 ook graag willen gebruiken als opslag van RAW of JPEG. Waar en hoe kan ik dat instellen in het menu? Ik kan het niet vinden. 
Is er iemand die me dat kan vertellen?

Alvast bedankt!

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Hallo Rein,

 

ik vind onder mijn fn-knop op de achterzijde een functie om per map te kiezen wat voor bestand waar komt.

 

Dat icoontje (een vierkantje op zijn punt die naar rechts minder zichtbaar wordt) kan daar neergezet worden via menu 42 van de 52: Fn-menu-instelling.

 

In menu 2 van de 52 zie je ook Beeldkwaliteit instell. Daar heb ik gekozen om slot 1 aan RAW toe te wijzen, slot 2 aan jpg/33M. Kies dus Beeldkwal.instellen, druk op de middenknop in het wieltje achterop, en zo kom je verder.

 

Ik hoor graag of het gelukt is.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.BE.title
PH7-65
Ontdekker

Ik vermoed dat het niet uitmaakt, zolang je selectie stilstaande beelden is. Als je wil wisselen tussen slot 1 en slot 2 , gewoon in het menu (opname) het derde icoontje ( fototoestel ), dan naar media, dan opn.m.-instelling en dan bij opnamemedia, kiezen tussen slot 1 en slot 2.

Dit is de manier om dit te doen in het menu van de A7RV. Ik veronderstel dat het zoiets ook zal zijn bij jouw toestel

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hoi @ReinVrugt 

Het maakt inderdaad niet uit dat dat icoontje daar staat. Mocht je een keer toch per ongeluk op het record knopje drukken dan zal dat op je tweede kaart opgeslagen worden. 

Als je kiest voor 'auto switch on' dan zal je camera als de eerste kaart vol is automatisch de tweede gaan gebruiken met de door jou gekozen instellingen. Als je kiest voor simultaan dan zul je ook bij slot twee een raw of jpg (net wat je hebt ingesteld) vermelding zien. Kies je niet voor auto switch on dan zul je als de kaart vol is handmatig slot twee in moeten stellen om verder te kunnen fotograferen. 
Succes!

Groet,

Antonette