annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Scherpstel gebied Sony A7 IVR

profile.country.NL.title
Petervries
Ontdekker

Scherpstel gebied Sony A7 IVR

Ik fotografeer vogels. Ik heb mijn camera nu ingesteld op scherpstelgebieden Fixed points S, M en breed, voor vogels die in bomen en struiken beter scherp te krijgen. Als er vogels voorbij vliegen is deze fixeded point instelling niet handig met betrekking tot het scherpstellen. Ik hoop dat er een mogelijkheid is om middels een custom knop ik dit kan instellen dat ik met 1 druk op die knop kan switchen tussen fixed points en over naar alle scherpstel gebieden en weer terug. Kan dit met de Sony A7 IVR en hoe doe ik dit. 

Bedankt. Peter.

 

<persoonlijke gegevens verwijderd>

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Strampke
Expert
profile.country.NL.title
Petervries
Ontdekker

Gaat niet om iets terug halen. Ik wil middels een voorkeur knop, C1, C2 of andere, een instelling kan maken waarbin ik mijn scherpstel gebied kan aangeven en hierdoor kan schakelen met 1 druk op de knop. Dan hoef ik niet middels het uitgebreide menu dit aan te passen.

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Ik dacht aan het toewijzen van knoppen.

Misschien biedt de Fn knop een mogelijkheid om snel je doel te bereiken.

Druk je op de Fn knop, dan komt er een snelmenu tevoorschijn en 1 van de opties is het scherpstelgebied. (uitgezonderd in de Auto stand) 

Heb je de laatste keer bij Fn afscheid genomen bij de stand scherpstelgebied dan kom je na opnieuw op Fn drukken meteen bij scherpstelgebied.

Twee keer klikken en even scrollen.

profile.country.NL.title
lescatalpas
Bijdrager

Ik fotografeer ook vogels en begrijp uw probleempje. Ik gebruik de A7R3, maar dit zal bij de 4 niet anders zijn.

U kunt een focus area registreren en toewijzen aan een knop. Moeilijk om deze instelling   duidelijk uit te leggen, maar dat heeft Mark Galer al gedaan in dit filmpje op youtube : https://www.youtube.com/watch?v=KK8Mnwqz_yw

Als u deze instructie volgt hebt u een custom knop die 2 focus manieren kan bedienen, zonder naar een menu of het fn menu te moeten. Ik gebruik dit tot volle tevredenheid en kan ik zeer snel switchen tussen expand flexible point en wide.  Een vogel tussen takken gaat hier mee niet lukken aangezien de camera steeds op het dichtsbijzijnde onderwerp focussed,  maar daar heb ik een ander knop voor aangewezen om snel te schakelen tussen autofocus en manual focus.  

profile.country.NL.title
Petervries
Ontdekker

Mijn dank voor de reacties!!