annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Remote control voor Sony Nex-5R

Straffehond
Nieuw

Remote control voor Sony Nex-5R

Hoi,

 

Ik heb een Nex-5R waar ik super blij mee ben, want ik ga helemaal los met dat ding en maak er supertoffe foto's mee. Alleen nu is mijn interesse verschoven van natuurfotografie naar concertfotografie, wat natuurlijk een heel ander vakgebied is. Gelukkig krijg ik tips van mede-fotografen (amateur, maar ook professioneel wat ik altijd heel erg op prijs stel).

 

Wat ik nu wil doen, is mijn camera op een monopod omhooghouden tijdens een optreden/concert om zo geen last te hebben van handen of hoofden in het beeld. Ik heb een remote control gekocht zodat ik zelf het knopje niet in hoef te drukken, alleen loop ik nu tegen het probleem aan dat de remote control het alleen doet als je deze naar de voorkant van de camera richt, en dat werkt niet echt als je de camera recht boven je hoofd houd.

 

Mijn vraag in een notendop: is er een manier om met de remote control de camera van achteren te bedienen? Zijn er alternatieven voor?

 

Sorry voor het lange bericht maar ik wilde de hele situatie weergeven.

 

Groeten van een enthousiaste hobbyfotomaker

1 ANTWOORD 1
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Welkom op het forum Straffehond!

 

De (schitterende) Nex 5-reeks zijn een van de enige sony camera's waar geen bedrade afstandsbediening mogelijk is. Via draad (tenzij je er zelf eentje bouwt...google!) is dus niet mogelijk.

 

Draadloos heb je het probleem van de IR-poort die aan de voorzijde van de camera zit (zoals je zelf opmerkte). Van dichtbij werkt het eigenlijk wel langs achteren...maar op monopod niet.

 

Echter, het is misschien niet de ideale oplossing voor jou, maar de 5R heeft ook Wi-Fi. Als je een smartphone hebt, kan je via de smart remote app de camera via Wi-Fi fotograferen! Extra handig is ook dat je het beeld dat je fotografeert al op je smartphone ziet :thumbsup:

 

Bekijk ook het filmpje in de link:

https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/usbdetail.php?eid=IS9104-NPIA09014_00-F00002

 

 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training