annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Problemen met lens Sony A5100

Esther1972
Nieuw

Problemen met lens Sony A5100

Hallo,

Sinds een week ben ik in het bezit van een systeemcamera, de A5100 van Sony. Nu ben ik op vakantie in Oostenrijk en van het een op het andere moment krijg ik de melding "Lens niet herkend, goed aanbrengen. Nu had ik de lens er nog niet af gehad, maar nu de lens dus al een paar keer er af en opnieuw er op gedaan. De contacten kunnen niet vies zijn. Ik heb de camera immers een week geleden nieuw gekocht bij de Mediamarkt. Ik ben niet gevallen met de camera en ook heeft de camera geen klap te verwerken gehad. Wat nu?

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.NL.title
Vinc_E
Expert

Hoi Esther, 

 

Vervelend dat je deze foutmelding krijgt. Er zijn een paar dingen die je kunt proberen. 

 

Allereerst de camera terug naar de fabrieksinstellingen brengen. Batterij er daarna uithalen, halve minuut wachten en weer opstarten. Als dit niet werkt heb je twee andere opties. 
De ene is om een geautoriseerde Sony reparateur te vinden in de buurt. Andere optie is om de camera na de vakantie bij Media Markt aan te bieden ter reparatie.

 

Laat even weten hoe het verder verloopt. 

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Als de lens niet herkend wordt, probeer volgende keer een de lens te bewegen zonder de knop in te drukken om de lens eraf te halen. Dan weet je tenminste dat het slecht contact is en een reset zal dan niet helpen. 

 

 

Toch eens goed wrijven op de contacten zou ik wel doen! 

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
SjengoetNuth
Nieuw

Zelfde probleem. Lens was nog nooit van de body geweest en toch problemen bij herkennen van de lens. Contacten met wattenstokje en spiritus schoongemaakt. Hielp niet.

Probleem uiteindelijk opgelost door camera terug te zetten naar fabrieksinstellingen via menu. Heb wel diverse malen de lens los moeten maken omdat de camera software geheel geblokkeerd wordt door de fout 'Lens niet herkend'.