Deel jouw ervaring!
Ik ondervind problemen bij de aanschaf van een App voor mijn A7R2. Ik kom niet verder dan de pagina waar je gaat betalen. Saldo via de portemonnee en Paypall zijn in orde. Eerder aangeschafte apps staan gewoon in mijn "My apps". Maar er gebeurt niets. Gratis apps downloaden en installeren lukt wel.
Support gezocht. Sony Support verwijst mij naar Playstation Support. En Playstation support weet van niets tenzij het om een Playstation gaat. Klinkt wel logisch natuurlijk. Zowel de website als de telefoon geprobeerd. Zonder succes. Het lijkt er op dat het betalingssysteem onder beheer valt van Playstation.
Heeft iemand van jullie hier een oplossing voor?
Heel raar. Ik heb de download kunnen voltooien met Safari (OS Big Sur).
Wat een tijdverspilling voor jullie.
Het punt waar het om draait is dat het in sommige gevallen zinvol is om het eens met een andere browser of met andere browser instellingen te proberen.
Sony is de ondersteuningen voor aantal browsers (versies) gestopt. Check ook of je browser en besturingsysteem ondersteund wordt.
https://www.playmemoriescameraapps.com/portal/
Recentelijk contact gehad met Sony Imaging Pro Support en die gaven aan dat er gewerkt wordt aan een oplossing. En men status bij houdt op bovenstaande link. Gezien nieuwe camera’s geen gebruik meer maken van apps. Wist men mij niet te vertellen hoelang (betaalde) apps beschikbaar blijven en er staan zover bekend geen updates/verbeteringen gepland voor bestaande apps.
Persoonlijk zou ik geen apps meer aanschaffen. Gezien support op deze apps niet gegarandeerd is en men niet kan aangeven tot wanneer support blijft. Dit komt mede dat oudere camera’s nog ondersteuning hebben voor apps. En nieuwe camera niet meer….
Succes! Andere pc geprobeerd. Via aangesloten camera op de pc. Netwerk en antivirus software was gelijk. Betaling via de portemonnee van Playstation. Mogelijk dat mijn pc toch een bug of blokkering kent.
De aanhouder wint. Bedankt voor het meedenken allemaal.
als digibeet en er echt geen verstand van heb ik weken lang geprobeerd om wat Apps' er op te zetten.
het invoeren via de camera is al een zware beproeving,
ben geen enkele buitenlandse taal machtig.
heb veel plezier van mijn a6300 en had graag nog wat app' er opgezet.
velen malen proberen in te loggen en schoonzoon benaderen om AUB te helpen,
zwaar gefrustreerde schoonzoon onterecht kwalijk genomen dat ie schoonvader niet kon helpen.
teleurgesteld door communicatie van Sony maar blij dat ik deze site weer heb gevonden en mijn schoonzoon me excuses kan maken.
mijn dank hier voor.