annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Oogkap oculair A7R M3

OPGELOST
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Oogkap oculair A7R M3

Beste mensen,

 

Ik ben nu enige tijd in het gelukkige bezit van Sony A7R Mark3. Ik maak er erg veel gebruik van voor mijn werk en ben er uiterst tevreden over! Er is echter een klein minpuntje. De oogkap van het oculair gaat er makkelijk af. Dat had ik al twee keer gemerkt en vandaag gebeurde het opnieuw en kon ik hem helaas niet meer terug vinden.

Is er een methode om dit te voorkomen?

 

Vriendelijke groet en een fijne jaarwisseling,

Jan

3 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@JanVanOevelen

Beste Jan, welkom op de community.

Ik heb het gehad met mijn A7M2, bleek toen een heel klein scheurtje op een hoek van de rand te zitten. Vernieuwd en nooit meer last gehad.

Met m'n huidige A7R2 nooit last van gehad, kan dus exemplarisch zijn.

 

Prettige jaarwisseling!

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@JanVanOevelen

 

Ben ik met je eens! Maar ik denk dat een nieuwe wel de oplossing zal zijn. Misschien kun je iets regelen met de verkoper/Fotozaak?

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Probleem is opgelost. Van de leverancier, Foto Tuerlings in Tilburg, verving het oogkapje gratis. Ik heb voor de zekerheid gelijk nog een oogkapje extra besteld voor de zekerheid ;).

Heb nu wel een veel groter probleem dat ik bij de algemene discussie heb beschreven 😞

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@JanVanOevelen

Beste Jan, welkom op de community.

Ik heb het gehad met mijn A7M2, bleek toen een heel klein scheurtje op een hoek van de rand te zitten. Vernieuwd en nooit meer last gehad.

Met m'n huidige A7R2 nooit last van gehad, kan dus exemplarisch zijn.

 

Prettige jaarwisseling!

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

 Beste Sigi,

 

Bedankt voor je snelle antwoord. Ik kan het natuurlijk niet meer controleren of dat het probleem was, maar bij een vrijwel nieuwe camera zou dat niet moeten kunnen vind ik.

 

In iedergeval jij ook een prettige jaarwisseling.

 

Vriendelijke groet,

Jan

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@JanVanOevelen

 

Ben ik met je eens! Maar ik denk dat een nieuwe wel de oplossing zal zijn. Misschien kun je iets regelen met de verkoper/Fotozaak?

 

grt, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Ik hoop het Sigi. Ik heb al contact met hem gezocht en wacht nu op antwoord.

 

Vriendelijke groet,

Jan

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Probleem is opgelost. Van de leverancier, Foto Tuerlings in Tilburg, verving het oogkapje gratis. Ik heb voor de zekerheid gelijk nog een oogkapje extra besteld voor de zekerheid ;).

Heb nu wel een veel groter probleem dat ik bij de algemene discussie heb beschreven 😞

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Er zijn mensen die de kapjes vastlijmen. Ik heb er zelf eigenlijk geen last van met dezelfde camera, maar ligt ook een beetje aan het soort fotografie die je doet, of je camera veel in en uit de tas gaat tijdens een schoot etcetera.

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Dat valt bij mij nogal mee. Ik zit voornamelijk in de architectuurfotografie, hoewel dat wel aan het verschuiven is naar portret en het maken van reproducties van schilderijen. Daarvoor hoeft de camera niet in en uit de tas. Ik denk zelf dat het een foutje van de oogkap was. Het probleem is nu opgelost. De leverancier heeft mij een nieuwe gegeven.