Deel jouw ervaring!
De ontspan knop van mijn A7R3 vertoond kuren: focus via deze knop doet het soms niet en vaak maakt de camera ongewild 2 foto's. Als ik een bedrade remote gebruik is focus instant en maakt de camera maar 1 foto, dus het probleem lijkt hem in de ontspan knop zelf te zitten. De focus via de ontspan knop is zo onbetrouwbaar dat ik gedwongen wordt om back button focus te gebruiken. Op andere fora heb ik gelezen dat het een veel voorkomend probleem is. Mijn vraag: Is Sony van dit probleem op de hoogte en is het te repareren. Mijn camera zit nog in de garantie.
Al eens volledige reset gedaan van de camera en daarna getest. Heb je dan probleem nog? Maak je gebruik van de laatste firmware versie? Anders deze update geven.
Helpt reset van de camera niet en de update. Dan zou je reset voor de zekerheid nog 1x kunnen proberen en blijft het probleem bestaan. Dan zou ik contact opnemen met de winkel of Sony.
Dank voor uw antwoord. Volgens mij heb ik de laatste versie software: 3.01 Een reset heb ik ook al eens geprobeerd, het maakt geen verschil. Dat zal de winkel worden dus. Toch een ietsie pietsie teleurgesteld, dit zou niet mogen met zo'n dure camera.
Vervelend! Laat even weten hoe het afgelopen is, ik neem aan dat het garantiewerk is.
Succes!
Ik kon overigens geen fora vinden waar dit gemeld wordt? Ter lering; kun je die link delen?
Wel een geval wat erop lijkt, maar de oorzaak daarvan was het verwijderen van de SD card terwijl de A7 aan stond...dit is opgelost door de batterij een tijdje te verwijderen en vervolgens een reset uit te voeren.
grt, Sigi
o.a. hier: https://www.dpreview.com/forums/thread/4398656
er zijn ook youtube filmpjes over dit probleem, er is mee te leven als je back button focus gebruikt. De camera komt van cameranu en die zeggen toe de camera te repareren (door Sony neem ik aan), maar dan ben je de camera 3 tot 6 weken kwijt. Ik heb nog een keer een full reset gedaan ( en daarna een paar uur doorgebracht om alles weer te zetten zoals het stond) maar zonder resultaat. Ik ga er nog even over denken of ik de camera wel opstuur of mogelijk inruil.
@lescatalpas Lijkt me de moeite waard om de camera voor op te sturen. Een camera met een defect inruilen zal ook minder opleveren dan een goedwerkende zou ik denken.
@Amfion Ik denk dat dat meevalt, de camera zit immers nog in de garantie. De inruiler kost het dus niets. Ik wil dat best zelf doen, maar de camera 3 tot 6 weken missen vind ik onacceptabel. Vandaar.