annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

midden van AF gebied komt niet in het midden beeld

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
rovande1624
Bezoeker

midden van AF gebied komt niet in het midden beeld

Ik heb een Alpha 200. Sinds kort is het me opgevallen dat het midden van het beeld anders is door de zoeker dan als ik het plaatje terugzie op LCD monitor. Als ik iets in het midden van de foto wil hebben, dan moet ik een stuk hoger mikken. Heb ik iets verkeerd ingesteld ergens?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.nl_NL.title
Joost84
Nieuw

Beste Sony gebruikers,

Indien u bovenstaande klachten heeft, wordt dat veroorzaakt door een defecte steady shot unit.

De bedragen die hierboven worden vermeld zijn mij niet bekend.

U kunt een schattingsprijs opvragen bij de Service centers. Een exacte prijs zal er pas komen wanneer u uw camera daadwerkelijk opstuurd. Maar boevnstaande bedragen zullen het niet zijn, mijn vermoeden is eerder de helft ervan.

Met vriendelijke groet,

Joost van der Mast

Met vriendelijke groet,

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.nl_BE.title
lamantijn
Bezoeker

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken hetzelfde probleem, bij de Alpha 350.

Bij Bartok in Hasselt zei de verkoopster dat ze het vaker heeft gehoord...alleen bij Sony!

De reparatiekosten zouden tussen de 150 en 250 euro liggen.

Ze kon me echter niet vertellen wat er nu aan de hand zou zijn.

Weet iemand hierop wat te doen, of wat de oorzaak is van het euvel?

Groeten, Astrid

profile.country.nl_NL.title
rovande1624
Bezoeker

Ik heb gebeld naar Sony Nl; die kennen het probleem; zit inderdaad in de software. Ze raden aan het naar de service partner te brengen en te laten repareren. Het probleem is bekend, echter nog niet zodanig dat dit binnen de garantie valt (?!).

Mijn melding is in ieder geval vastgelegd en des te meer meldingen des te groter de kans dat het ooit in de garantie gaat vallen.

profile.country.nl_BE.title
lamantijn
Bezoeker

Hoi,

Tssssssss....een mooie boel, zeg?!:smileyangry:

Als ik lees hoeveel mensen er problemen mee hebben (allen 200 en 300 typen) zou je haast denken dat ze wijzen zouden moeten zijn.

Nou in ieder geval dank ik je voor je info, ik ga nog informeren wat de exactere kosten zijn, hij valt nl. net buiten de garantie... (gatverpielekes!!!):smileysad:

groetjes Astrid.

profile.country.nl_NL.title
jebekke72
Bezoeker

ik heb hetzelfde probleem bij mijn A 300. ik moet juist een stuk lager mikken. anders zijn de voeten niet zichtbaar.

profile.country.nl_NL.title
Jan2702
Bezoeker

Ook ik herken het probleem bij mijn A300. Was een paardrij-evenment aan het fotograferen en zag dat elke keer de hoofden van de ruiters van het beeld afvielen. In eerste instantie dacht ik dat het aan mijzelf lag, tot ik ook bij statische foto's zag dat de bovenkant van de onderwerpen er af vielen.

Ook valt mij op dat als ik hem aanzet er een sort ratelend geluid uit de body komt, deze duurt ca. een seconde. Dit was voorheen ook niet.

Sinds 1 maart fotografeer ik wel soms met een andere lens, een Tamron 70-300. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?

Als inderdaad iemand iets meer weet over een oplossing hoor ik het graag. Was namelijk erg tevreden over het toestel.

Groeten, Jan

profile.country.NL.title
p.van.rijswijk
Nieuw

Ook bij mijn Alpha 100 komt het voor, maar dan een afwijking naar links. Inderdaad bij portrait-foto naar boven of onder. Als het probleem bij Sony bekend is, prima, maar laten ze de gebruikers (kan mooi via dit forum) weten wat de oplossing is en niet dat eerst iemand naar Sony moet bellen. Dacht dat alleen aan mijn toestel lag, maar er zijn er dus meer liefhebbers die hier problemen mee hebben.

profile.country.nl_BE.title
lamantijn
Bezoeker

Ok....

Hier het resultaat:

Volgens de winkel total loss.....

Als je die moet reapreren, kostte het tussen de 300 en de 350 euro.

De autofocus zou volledig vernieuwd moeten worden....en ratelen?! ; dat doet hij ook idd!

Er is duidelijk een groot probleem bij de eerste modellen.

Mijn man heeft 2x  700's, en heeft er helemaal geen last van tot nog toe.

NB: Zou er IEMAND van SONY op zou willen reageren?

(kriekriekrie.....)

Wel weet ik dat het formaat parten speelt; het schijnt dat door ruimtegebrek dit technisch mankement kan optreden.

En helaas merk ik ook dat er honderden met hetzelfde probleem zitten.

Lekker...hebben wij weer.

profile.country.nl_NL.title
Jan2702
Bezoeker

Dat is niet zo mooi wat ik hier allemaal lees. Als het werkelijk zo duur is heb ik kort plezier gehad van deze camera, ik heb hem anderhalf jaar geleden van iemand over genomen.

En als de camera niet voor een redelijke prijs te repareren valt is het in ieder geval mijn eerste... en mijn laatste Sony, gauw weer terug naar het merk wat ik hiervoor had.

Ik ben erg benieuwd naar een reactie van Sony.

profile.country.nl_NL.title
Joost84
Nieuw

Beste Sony gebruikers,

Indien u bovenstaande klachten heeft, wordt dat veroorzaakt door een defecte steady shot unit.

De bedragen die hierboven worden vermeld zijn mij niet bekend.

U kunt een schattingsprijs opvragen bij de Service centers. Een exacte prijs zal er pas komen wanneer u uw camera daadwerkelijk opstuurd. Maar boevnstaande bedragen zullen het niet zijn, mijn vermoeden is eerder de helft ervan.

Met vriendelijke groet,

Joost van der Mast

Met vriendelijke groet,