annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Menu alpha 77 II doet het niet

profile.country.NL.title
natasjajuist
Ontdekker

Menu alpha 77 II doet het niet

Ik heb afgelopen jan een Sony alpha 77 II gekocht en ben er zeer tevreden mee. Gisteren heb ik foto’s gemaakt in de sneeuw. Ondanks de regenhoes is de camera wel enigszins nat geworden. Ik heb de camera afgedroogd en droog in de schuur gelegd, vanmorgen in de bijkeuken en vanmiddag in de huiskamer gehaald. Vanavond wilde ik ermee aan de slag maar ik kom het menu niet meer in. Niet in het algemene menu via het menu knopje, niet in het kleinere menu via fn en ik kan ook geen foto terug kijken op mijn scherm. Foto,s maakt hij wel gewoon en dan zie ik ze ook op het scherm. Iemand enig idee wat ermee kan zijn? Alvast bedankt voor de hulp Natasja 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Natasja, 

 

Wat vervelend. Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met support. Hopelijk is het geen vochtschade. 

 

Groeten, 

 

Roos

 

 

profile.country.NL.title
natasjajuist
Ontdekker

Ok ga ik dat doen, dank je

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Fotograferen in de sneeuw is heel tricky inderdaad. 

Paar tips als je camera vochtig is geworden:

- Niet actief droogblazen, laat de camera in gewone kamertemperatuur drogen.

- Verwijder de accu en zet alle klepjes van batterij en geheugenkaart etc open.

- Laat de lens op de camera zitten.

- Denk niet te snel dat alles droog geworden is, laat de camera maar rustig een dag of twee zo staan. 

- Denk je dat er iets van vocht in je camera gekomen is, zet m dan niet aan, maar laat m  eerst drogen. Juist doordat je er stroom op zet kunnen er dingen stuk gaan. 

profile.country.NL.title
natasjajuist
Ontdekker

Bedankt voor je tips. Ik heb niet alles gedaan en ben bang dat ik hem op moet sturen.

denkt u dat het nu nog nut heeft om de lens er weer op te zetten en klepjes open te zetten gedurende het weekend?

groetjes natasja

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi!

De lens er weer op zetten heeft niet zo veel zin, alles open zetten en
laten drogen wellicht wel... Maar ik denk dat de kans groot is dat je m op
moet gaan sturen. Maar... Niet geschoten is altijd mis....
Fingers crossed!