annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Meer beeldverhoudingen voor de A7 series

profile.country.NL.title
Bertus
Lid

Meer beeldverhoudingen voor de A7 series

Al jaren vragen mensen om meer beeldverhoudingen voor de A7 serie camera's, maar tot op heden is daar nauwelijks gehoor aan gegeven. Ik weet dat de A7RM4 1:1 en 4:3 heeft. Dat is zeker een stap voorruit. Hoe fijn zou het zijn als ook eerdere modellen deze (en meer) beeldverhoudingen via een firmware update zouden krijgen. Ik begrijp niet waarom Sony dit niet goed oppakt. Het voegt echt iets toe aan het het gebruiksgemak en de veelzijdigheid van een camera. 

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Goedemorgen Bertus,

 

Bedankt voor de feedback, ik zal het intern doorzetten!

 

Met vriendelijke groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Hubert.vd.Buijs
Lid

Hallo mijn A7r4 heeft de mogelijkheden. Eerlijk gezegd gebruik ik ze nooit.

Ik bepaal de uitsnede aan de hand van de compositie die ik wens, waarvoor ik mijn bewerkingssoftware

achteraf gebruik.

profile.country.NL.title
Bertus
Lid

Bedankt Hubert, goed om te weten als ik ooit eens upgrade van mij A7RM2. Heel misschien kun je me nog iets vertellen. Heeft de A7RM4 automatische correctie van het beeld in de zoeker bij het gebruik van Sigma I series objectieven? De A7RM2 corrigeert deze objectieven niet en toont een hinderlijk ongecorrigeerd beeld wat het maken van een precieze compositie lastig maakt. 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Bertus 

 

Ik ben niet zeker of ik je vraag goed begrijp; welke correctie (bij Sigma of andere lenzen) vraag je om?

Fotografeer je in RAW (ARW) format of JPG?

- bij RAW zal een bewerkingsprogramma/RAW converter de lens correctie doen (indien het lens profiel bekend is)

- bij JPG wordt de output, de foto, door de camera software bepaald.

 

Zelf fotografeer ik in RAW en gebruik Capture One als bewerkings programma. Dat heeft bijvoorbeeld wel een profiel voor de 24-70 2.8 van Sigma, maar niet eentje van de Tamron 70-300.

 

Hoor het graag,

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Bertus
Lid

Wanneer ik door de zoeker kijk of op het display, zie ik bijvoorbeeld bij de Sigma DG DN 35mm f/2 een ongecorrigeerd beeld. Dat is onprettig. Het maakt niet uit of ik RAW of Jpeg kies en of ik automatische correctie aan of uit zet. 

 

Ik weet hoe ik software kan gebruiken, maar ik zie graag dat mijn camera een reeds gecorrigeerd beeld toont tijdens het fotograferen. Dat gebeurt ook bij Sony objectieven.