annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

JPG komt niet door in Nikon ViewNX2

profile.country.NL.title
irmadelange
Ontdekker

JPG komt niet door in Nikon ViewNX2

Hallo, zojuist een nieuwe NEX6 gekocht, schitterende camera. Beelden net zo mooi, zo niet mooier dan bij m'n DSLR.

Gebruik Nikon viewNX2 als browser. De JPG beelden staan er wel in als miniaturen maar als je ze aanklikt moeten ze groot op het scherm komen. Dit lukt niet. Eerst via een ander programma importeren, converteren naar JPG en daarna werkt het wel.

Wat wel lukt is in RAW fotograferen, daarna conversie via Image Data Converter naar JPG en daarna zijn ze wel te gebruiken. Heel vreemd en probleem ook bij Nikon voorgelegd.

Nadeel van direct in JPG is de omweg die je maakt en dat er wel wat verschil zit in de beelden. Ze  worden er in mijn opinie niet mooier op en nadeel van RAW is dat er weinig beelden op je kaartje kunnen.

Wie o wie weet hier iets van? Groet, Irma

Message was edited by: irmadelange

Tags (2)
1 ANTWOORD 1
profile.country.nl_NL.title
wblink
Lid

Ik heb even gewacht op eventuele (meer) zinvolle meldingen, die er dus niet blijken te zijn.

Ik heb er helaas OOK geen enkel idee over. Ik ben m'n leven lang tot dusver Nikon geweest, ken eea dus, maar DIT ken ik niet.

Het enige dat ik me kan voorstellen is een check van Nikon op een JPG van Sony die "ergens" misloopt.

Nikon zal verwijzen naar Sony en Sony zal .... juist.

Helaas.

Willem
NEX6