annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Imaging Edge Desktop verminkt de GPS locatie bij het converteren van .ARW naar .JPG in View als Edit

profile.country.NL.title
MarFraWare
Ontdekker

Imaging Edge Desktop verminkt de GPS locatie bij het converteren van .ARW naar .JPG in View als Edit

SInds de laatste update van IED 1.2 (3.6.00.01200) wordt de GPS locatie verminkt bij het converteren van .ARW naar .JPG. In het origineel (.ARW) staat de locatie correct, in het geconverteerde bestand is de foto op een andere locatie gemaakt, lijkt wel structureel qua verplaatsing. zie hieronder: links ARW, recht JPG

GPS_ARW.pngGPS_JPG.png

 

 

 

ik heb er bij al mijn camera's last van, uit de camera zijn de locaties correct.

Ik ben nu mbv ExifTool de GPS locaties van de JPGs aan het corrigeren, maar dat is een extra stap die niet nodig zou moeten zijn.

Daar moeten toch meer gebruikers last van hebben, maar ik lees er niets van...

 

Tags (1)
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
ChanelSony
Lid

Hi @MarFraWare ,

 

Chanel van Sony hier.

Ik heb het intern doorgezet en zal bij je terug komen als ik iets hoor over een eventuele oplossing.

Fijne dag!

profile.country.NL.title
MarFraWare
Ontdekker

Hallo ChanelSony,

hier staan voorbeeldbestanden:
https://www.jottacloud.com/s/244c1d2fc41f1f04d3dba018e9d46c2a682 

 

Mvg, Marcel

profile.country.NL.title
ChanelSony
Lid

Hi @MarFraWare,

 

Ik heb een antwoord intern gekregen, maar ze hadden eigenlijk nog nooit eerder er van gehoord.

Wellicht helpt het om de software Imaging Edge eens opnieuw te installeren.

Ik hoop dat dit werkt!

 

Fijne dag.

profile.country.NL.title
MarFraWare
Ontdekker

Hallo ChanelSony,

helaas, compleet verwijderen van de Sony IE en opnieuw installeren helpt niet.

Hebben jullie nog een vorige versie van de software om te testen? 

Ik heb nu de versie 3.6.00.01200 

profile.country.NL.title
RonX15
Ontdekker

Ik precies hetzelfde probleem. Gps data wordt verminkt. Zelfs met laatste update van vorige week wordt de gps data verminkt. Dit is een slordige fout in de software en zou opgelost moeten worden.

Groet Ron.