annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Horizontale paarse streep ?

OPGELOST
profile.country.NL.title
HanKok
Ontdekker

Horizontale paarse streep ?

Hallo fotovrienden,

Ik heb nu al twee keer meegemaakt dat op een foto, bij het importeren voor nabewerking in Lightroom als ook Luminar Neo, een horizontale paarse streep zichtbaar wordt. Deze streep zit halverwege de foto. 

Als ik de foto in .ARW formaat bekijk op mijn standaard viewer, FastStone Image Viewer, is er geen streep zichtbaar op de foto. 

Ik heb de foto's genomen met mijn Sony a7R III en een FE 40 mm f2.5 objectief.

Weet iemand wat de mogelijke oorzaak kan zijn? 

Ik voeg een foto uit Luminar Neo en Lightroom bij.Luminar NeoLuminar Neo

 

LightroomLightroom

 

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik heb het ook wel eens gehad met een A7iii.

 

Het schijnt dat als je de camera te snel na het maken van een foto uitschakelt, het schrijven naar de geheugenkaart nog niet volledig is afgerond.

Nadat ik de camera minder snel uitschakel, heb ik het niet meer gehad.

 

Wellicht...?

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Hi @HanKok,

 

Hartelijk dank voor je bericht en vervelend dat je dit probleem ervaart. 

 

Ik heb je vraag intern doorgestuurd en breng je op de hoogte zodra ik meer weet. 

 

Met vriendelijke groet, 

Suzanne

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Ik heb het ook wel eens gehad met een A7iii.

 

Het schijnt dat als je de camera te snel na het maken van een foto uitschakelt, het schrijven naar de geheugenkaart nog niet volledig is afgerond.

Nadat ik de camera minder snel uitschakel, heb ik het niet meer gehad.

 

Wellicht...?

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
suzanne_sony
Lid

Hi @HanKok,


Het probleem zou wellicht bij de RAW converter kunnen liggen.

 

Ervaar je dit probleem ook met Imaging Edge? Als er geen paarse streep via Imaging Edge zichtbaar is, dan is het geen defect in de camera. Imaging Edge gebruikt namelijk onze eigen RAW converter en die software is geheel gratis te downloaden.

 

Ik hoor het graag!

Met vriendelijke groet, 

Suzanne 

profile.country.NL.title
HanKok
Ontdekker

Dag Suzanne,

 

Bedankt voor het meedenken.

Ik heb Imaging Edge maar gebruik deze niet vaak. In mijn omgeving kreeg ik ook al de tip dat het mogelijk een data probleem zou kunnen zijn. Dus geen probleem aan camera of objectief. 

Via  deze community kreeg ik van harmnld de hint dat het weleens zou kunnen liggen aan het te snel uitzetten van de camera waardoor het transport naar de geheugenkaart wordt gehinderd. Dit zou ook best wel eens kunnen.

Nogmaals dank en groet,

Han

 

profile.country.NL.title
HanKok
Ontdekker

Dag Harm,

Bedankt voor het meedenken.  In mijn omgeving kreeg ik ook al de tip dat het mogelijk een data probleem zou kunnen zijn. Dus geen probleem aan camera of objectief. 

Ik denk dat dit wel eens de oplossing zou kunnen zijn. Ik ga er rekening mee houden.

Nogmaals dank en groet,

Han