annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Geen Sync to Smartphone op Sony A7II

OPGELOST
profile.country.BE.title
Lindsey1007
Ontdekker

Geen Sync to Smartphone op Sony A7II

Goede morgen,

 

Sinds enkele weken heb ik de Sony A7M2.

Nu probeerde ik afgelopen weekend mijn camera met mijn smartphone te verbinden, merk ik dat de Sync to Smartphone er niet opstaat.

Ik dacht, oke, dan zullen we de camera moeten updaten, maar de nieuwste versie staat erop.

Iemand enig idee hoe ik de 2 toestellen WEL kan verbinden? 

Een van de redenen waarom ik dit toestel gekocht heb, ik om makkelijk de fotos te kunnen overzetten, maar op deze manier gaat dat natuurlijk niet.. Kostelijke grap moest dit niet lukken 😞

 

grts,

Lindsey

2 GEACCEPTEERDE OPLOSSINGEN

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Even een paar aanvullingen:
Je hebt geen sync to smartphone app op de camera nodig om beelden naar je telefoon te sturen.

 

De volgorde is (zonder apps op te starten op je camera)

- foto opzoeken die je wil verzenden

- druk op de fn knop

- kies wat je wil: deze foto, meerdere foto's of alle foto's van deze dag

- open de playmemories app op je telefoon (eeder kan ook, maar je moet dan niet de camera al verbinden, anders gaat ie in de remote functie)

- als de verbinding niet al uit zichzelf tot stand klik je daar op de naam van je camera om te verbinden.

- je foto wordt naar de telefoon gestuurd.

 

Hoop dat het met deze aanvullingen lukt!

Anders kan ik nog adviseren om de remote app van de camera te verwijderen en die via playmemories camera apps opnieuw te installeren.

 

 

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@thomasvaer  en @Lindsey1007 

 

Zoals @Amfion eerder aangaf en volgens de instructie link die ik eerder deelde;

  • De nieuwste versie van de toepassing PlayMemories Mobile moet op uw mobiele apparaat zijn geïnstalleerd.

Indien dit het geval is graag wederom een reactie

 

grt Sigi

 

mijn foto's op; 500px en

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

12 ANTWOORDEN 12
profile.country.NL.title
Bibi_Sony
Community Team

Hi Lindsey,

 

Bedankt voor je bericht. De A7M2 zou moeten kunnen verbinden met je smartphone.

Ik denk daarom dat het aan je instellingen ligt (ingesteld op 'geheugen nummer 1'). Mogelijk heb je een modus gekozen die niet via de draadloze functie kan worden gebruikt.

 

Mocht het nogsteeds niet werken nadat je de instellingen hebt aangepast, dan zal ik je vraag doorzetten naar onze service.

 

Groet,

Bibi

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Lindsey1007

 

gefeliciteerd met de A7ii! Ik heb er 2 jaar met plezier mee gefotografeerd.

 

Nu even over verbinden;

1 wil je via NFC verbinden?

2 wil je draadloos verbinden?

 

Voor 1 is het tevens van belang welke smartphone je hebt (Android/iOS), niet alle toestellen werken met NFC.

Voor 2 heb je de app Playmemories nodig.

 

Zie voor alle instructies en info o.a. deze pagina

https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00158304

 

Grt en succes. Laat nog even weten of het gelukt is

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Even een aanvulling op Sigi: Bij mijn weten heb je sowieso de Playmemories app nodig.

Het is zeker mogelijk om foto's naar de smartphone te sturen met de A7m2 (uit eigen ervaring :wink:)

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

@Lindsey1007 zoals je al hebt kunnen lezen zou het moet werken. Je geeft aan het werkt niet, maar je geeft niet aan hoe je de verbinding opzet. Kun je deze stappen beschrijven die je doorloopt. Kun je tevens aangeven met welke telefoon je verbinding wilt maken (welke OS versie staat hierop)

 

Des te meer informatie jij geeft des te gerichten kan men je helpen. Nu is het enkel gokken... 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.BE.title
Lindsey1007
Ontdekker

Beste Bibi,

Net eens gekeken, maar ik vind niet terug op welk geheugennummer de camera is ingesteld 😕

Enig idee waar ik dit kan nakijken? Toestel kan ik helaas ook niet in het Nederlands zetten 🙂

profile.country.BE.title
Lindsey1007
Ontdekker

Beste Sigi ,

 

Ik heb beide geprobeerd.

Mijn telefoon is een Samsung S8, en volgens mij heeft die NFC. 

Ik vermoed eerder dat het probleem bij de camera ligt, aangezien sync to smartphone niet bij de applicaties staat 😞

profile.country.BE.title
Lindsey1007
Ontdekker

Goede avond,

Ik heb alle stappen gevolgd die je zou moeten volgen, om de 2 toestellen  te verbinden. Het gekke is dat de remote zonder problemen werkt op mijn Samsung S8 (laatste update gehad).

Van zodra ik een foto selecteer op de Sony, en ik die wil doorsturen, krijg ik de melding 'no images'

Als ik bij de applicaties van de camera ga kijken, staan enkel de volgende erop:

1. PlayMemories Camera App

2. Application Management

3. Smart Remote Embedded

 

De remote werkt zonder problemen op de Samsung.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Lindsey1007

 

"no images"

en als je de geheugenkaart van de camera in de laptop/PC stopt staan die foto's er wel op?

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Even een paar aanvullingen:
Je hebt geen sync to smartphone app op de camera nodig om beelden naar je telefoon te sturen.

 

De volgorde is (zonder apps op te starten op je camera)

- foto opzoeken die je wil verzenden

- druk op de fn knop

- kies wat je wil: deze foto, meerdere foto's of alle foto's van deze dag

- open de playmemories app op je telefoon (eeder kan ook, maar je moet dan niet de camera al verbinden, anders gaat ie in de remote functie)

- als de verbinding niet al uit zichzelf tot stand klik je daar op de naam van je camera om te verbinden.

- je foto wordt naar de telefoon gestuurd.

 

Hoop dat het met deze aanvullingen lukt!

Anders kan ik nog adviseren om de remote app van de camera te verwijderen en die via playmemories camera apps opnieuw te installeren.