annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

foto wijkt af van beeld in zoeker en display

OPGELOST
profile.country.nl_NL.title
paulpilgram
Nieuw

foto wijkt af van beeld in zoeker en display

Sinds enkele weken zie ik door de zoeker en op de display van mijn alpha 350 een afwijkend beeld ten opzichte van de uiteindelijke foto. De foto is telkens naar boven verschoven t.o.v. beeld in zoeker of display.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je moet eens controleren of je beeldstabilisatie nog werkt. Je kan dit doen door beeldstabilisatie in de eerste plaats in te schakelen en dan door de zoeker te kijken rechtsonderaan. Als de 5 indicatiebalkjes voor de beeldstabilisatie knipperen, is je beeldstabilisatie defect.

Een defecte beeldstabilisatie zorgt ervoor dat de sensor (die normaal bij een werkende beeldstabilisatie heen en weer beweegt) niet langer "gecentreerd" staat. Wat je zien is dus anders dan wat je fotografeert.

Binnenbrengen in garantie indien mogelijk...maar gezien het een A350 is vrees ik ervoor.

Je kan eens horen wat het kost, maar het zal de waarde van de camera niet waard zijn!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 ANTWOORDEN 3
profile.country.nl_NL.title
maffesigaar
Nieuw

Ik heb precies hetzelfde alleen niet naar boven, bij mij wijkt de foto af naar links. Moet dus de camera naar links houden en het midden van wat ik fotografeer naar rechts iets houden dan klopt mijn foto.

Wist ik maar wat dit was.

profile.country.BE.title
Portmixus
Held

Je moet eens controleren of je beeldstabilisatie nog werkt. Je kan dit doen door beeldstabilisatie in de eerste plaats in te schakelen en dan door de zoeker te kijken rechtsonderaan. Als de 5 indicatiebalkjes voor de beeldstabilisatie knipperen, is je beeldstabilisatie defect.

Een defecte beeldstabilisatie zorgt ervoor dat de sensor (die normaal bij een werkende beeldstabilisatie heen en weer beweegt) niet langer "gecentreerd" staat. Wat je zien is dus anders dan wat je fotografeert.

Binnenbrengen in garantie indien mogelijk...maar gezien het een A350 is vrees ik ervoor.

Je kan eens horen wat het kost, maar het zal de waarde van de camera niet waard zijn!

_____________________________________________________
Sony Alpha Training
profile.country.nl_NL.title
paulpilgram
Nieuw

hij knippert inderdaad, zowel met stabilisatie aan als uit. Ik zal eens nagaan wat het kost. een andere body aanschaffen is wellicht beter. Hoe dan ook: bedankt voor de tip.