annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Foto maken zonder shuttergeluid

profile.country.NL.title
pvhouwelingen
Ontdekker

Foto maken zonder shuttergeluid

Ik denk de handleiding goed bestudeerd te hebben, maar ik kan nergens vinden hoe ik het geluid van de shutter moet uitzetten. Ik merk dat foto's maken met kleuters en peuters lastig is als de kids kunnen hóren dat ik de foto maak. Het spontane gaat er vanaf... Wie kan me helpen? 

Paul

Tags (1)
5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Paul, 

 

Welkom op de community! 

 

Welke camera heb je? Heb je al dit geprobeerd: MENU → (Eigen instellingen) → [Sluitertype]→ gewenste instelling.

En dan bij Elektronische sluiter op [Audiosignalen] in op [Uit].

 

Hier kan je wat meer vinden over de sluitertypes en hoe je deze kunt instellen:  http://helpguide.sony.net/dsc/1610/v1/nl/contents/TP0000908612.html

 

 

Succes! 

 

Roos

 

 

profile.country.NL.title
pvhouwelingen
Ontdekker

Dank je wel Roos voor je beantwoording. 

Ik heb de Sony A6000

In het menu kan ik de audiosignalen uitzetten. Dat heb ik gedaan. Resultaat is dat ik de scherpstelbiebjes en zo niet hoor, maar zodra ik afdruk, hoor ik wél het schuttergeluid.  Daar zou ik graag vanaf willen. Ik ga er vanuit dat dit geluid geen mechanisch geluid is zoals bij een spiegelreflex, maar een softwarematig aangebracht geluid... 

vriendelijke groet, 

Paul 

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Paul,

 

De sluiter van het focusvlak in de A6000 is een mechanisch apparaat en maakt daarom enig geluid. Bovendien gebruikt de A6000 de hoofdbeeldsensor om een ​​voorbeeld van het beeld te geven, zodat de sluiter tijdens normaal gebruik geopend is. Wanneer u op de knop drukt om een ​​foto te maken, wordt het eerste gordijn gesloten, bedekt de sensor en wordt vervolgens opnieuw geopend om de belichting te starten. Wanneer de belichtingstijd is verstreken, wordt het tweede gordijn gesloten om de belichting te beëindigen en wordt vervolgens opnieuw geopend om de preview voor de volgende afbeelding toe te staan. Dus de volledige belichtingscyclus vereist dat beide sluitergordijnen tweemaal bewegen.

Het e-Front Curtain Shut. optie in het menu Custom Settings, gebruikt een elektronische shutter om de belichting te starten, in plaats van de bewegingen van het eerste gordijn, en vereist alleen de beweging van het tweede gordijn. Deze optie vermindert de beweging van de gordijnen en daarmee het geluid dat de gordijnen maken.

Hoewel dit de A6000 niet dempt, zal dit de hoeveelheid ruis verminderen die de A6000 tijdens normaal gebruik maakt.

 

Succes! 

 

Groet, 

 

Roos

profile.country.NL.title
pvhouwelingen
Ontdekker

En met ruis bedoel jij geluid hoop ik en geen ruis op de foto..:)

Dank je wel voor de antwoorden. Ik begrijp dat ik het sluitergeluid voor lief moet nemen, wil ik de belichting e.d. goed laten verlopen. 

 

vriendelijke groet, 

Paul van Houwelingen

profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Ja, klopt! Hier gaat het over geluid 😃 geen ruis.