annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Focus stacking bij A7RIII en A9. .

profile.country.BE.title
F287aaaz
Ontdekker

Focus stacking bij A7RIII en A9. .

Ik heb de indruk dat ze het systeem van Focus Stacking (dus geen track stackting) systeem bij Sony niet kennen, namelijk waarbij bijvoorbeeld bij macro- of productfotografie het scherpstelpunt x-aantal keren automatisch verlegd, waardoor de scherptediepte netjes verhoogd wordt. Bij mijn Sony-camera's heb ik deze functie nog niet kunnen terugvinden in het menu, waardoor ik dus genoodzaakt ben dit handmatig te doen, wat tijdrovend is.

Op Canon en Nikon camara's is deze functie wel voorzien.    

Ik vind het jammer dat deze fantastische Sony-camera's een dergelijk systeem niet in hun menu hebben staan, tenzij ik het nog niet gevonden heb. Maar dat laatste betwijfel ik omdat je er op internet ook helemaal geen informatie over kan terugvinden.

13 ANTWOORDEN 13
profile.country.NL.title
Aart5955
Ontdekker

Bedankt voor de tip.

Interessant. Er is dus misschien nog hoop. Zelf heb ik de a7riv. Als het voor de a7iv doorkomt dan hoop ik dat het ook voor de a7riv komt. Het is natuurlijk handiger om het in de camera te hebben.

 

Overigens als iemand de Camoodoo app overweegt kijk dan eerst op http://camoodoo.com/compatibility of je camera wordt ondersteund.

profile.country.NL.title
ElHupeke
Ontdekker

Beste Harm,

 

Ik hoop het wel. Ik mis het wel en gezien de lente die komt, zou  ik met mijn macro wel heeeel graag gebruik van Focus stacking maken.... 

Fingers crossed!!!

 

Groetjes,

Huub

profile.country.NL.title
harmnld
Bijdrager

Helaas, de update bevat het niet.

 

 

Met vriendelijke groeten
Harm van Beek
profile.country.NL.title
ElHupeke
Ontdekker

Ja, ik begrijp dat Sony qua updates wel slecht is en gaat er vanuit dat je naar volgend model gaat upgraden. Helaas, dan maar zonder, maar vind het wel heel slecht van ze. Ook de hele poespas er omheen van die 'rumours'  filmpjes die gehoord zouden hebben dat er het er aan komt ... tja, maar niet meer naar kijken. Ga de huidige update ook niet installeren voor die online ellende die er in zit en totaal geen meerwaarde bied.