annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Focus Hold Button instelling op A7 / ILCE-7 firmware 3.20 niet aanwezig

profile.country.NL.title
Maurice666
Ontdekker

Focus Hold Button instelling op A7 / ILCE-7 firmware 3.20 niet aanwezig

Sinds dit weekeinde de trotse bezitter van een Alpha A7, samen met een FE 85mm 1.8 objectief.

 

Het objectief bezit een Focus Hold Button, welke zijn werk ook doet, maar die via de camera instellingen gewijzigd zou kunnen worden, o.a. naar Eye Focus.

 

De camera heeft de laatste firmware versie 3.20, maar onder de tab Eigen instellingen / Eigen toetsinstellingen komen verschillende knoppen voor (Bedieningswiel / AEL-knop / AF/MF knop / Gepers. knop 1 t/m 3 / Funct. centrale knop / Functie linkerknop / Functie rechterknop / Omlaag-knop) maar geen Focus Hold Button.

 

Het enige wat ik heb kunnen vinden is dat deze functie is toegevoegd in firmware versie 1.02

 

Komt dit iemand bekend voor? Updaten naar firmware 3.20 gaat niet aangezien de camera reeds voorzien is van versie 3.20

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
BryanR1996
Community Team

Hi Maurice666,

 

Klopt wat je zegt. Sony heeft in de nieuwe objectieven de Focus button toegevoegd. deze is met de lens niet meer te bedienen op de body. Binnen de instellingen is dit niet aan te passen. 

 

Wel goed om te horen dat je blij bent met je nieuwe aankoop en veel plezier ermee.

 

Gr. Bryan

profile.country.NL.title
Maurice666
Ontdekker

Beste BryanR1996,

 

Dank je voor je reply. Ik volg je echter even niet als je zegt: "Klopt dat de button is toegevoegd, deze is met de lens niet meer te bedienen op de body"

 

Volgens de specificaties van deze lens zou deze Focus Hold Button, de scherpstelvergrendeling, juist wel aan andere functies kunnen worden toegewezen, zoals Eye Focus.

 

https://www.sony.nl/electronics/cameralenzen/sel85f18/specifications

 

Dit zou ingesteld moeten worden in de camera, onder "Eigen instellingen" / "Eigen toetsinstellingen.

De handleidingen die online te vinden zijn zijn hierin duidelijk, ook op de site van Sony, echter komt de optie om de instelling van de "Focus Hold Button" te wijzigen op mijn A7 met firmware versie 3.20 niet voor.

 

Met vriendelijke groet,

 

Maurice