annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware update SEL70200GM lukt niet.

OPGELOST
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Firmware update SEL70200GM lukt niet.

Beste mensen,

Ik loop weer eens tegen de problemen van het updaten aan.
Ongelooflijk dat Sony dat zo onnodig ingewikkeld maakt. Bij geen ander cameramerk tref je dit aan. Maar goed.

Waar loop ik tegen aan: De volledige procedure doorlopen: eerst Camera_Driver_2102a.dmg geïnstalleerd (moest meteen de beveiliging van mijn mac ontgrendelen. Jongens pas dit onderhand eens aan!). daarna Update_SEL70200GMV6D.dmg gedownload. En hier ontstaat het probleem. Ik krijg het bericht verbind de camera met de computer. Daarnaast verwijder de camera van de computer. Camera ontkoppeld en download opnieuw gestart. Krijg dan bericht Check the Security & Privacy. Vervolgens gebeurt er niets meer. Wat gaat hier fout?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Het probleem is opgelost.

Het blijkt dat ik begonnen ben met de firmware van de camera probeerde te updaten naar 4.01 zoals op de site van Sony staat (!). Dat lukt eerst helemaal niet. Vervolgens heb ik de veiligheidsinstellingen gecontroleerd via geavanceerde instellingen. Daar bleek ik Sony aan te moeten vinken. Ook daarna lukte de update niet.
Vervolgens heb ik toen toch maar geprobeerd om de firmware van de lens te updaten. Dat lukte wel.
Het probleem zat dus op 2 punten. 1: Firmware van de camera naar 4.01 updaten is onmogelijk. 2: het bleek nodig te zijn om de veiligheidsinstelling via geavanceerde instellingen te controleren en toegang te geven.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

5 ANTWOORDEN 5
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Als ik het zo lees probeer je dit via MacOS? Welke versie van MacOS. 

Zie hier hoe je de beveiliging settings kunt aanpassen 

https://www.sony.nl/electronics/support/e-mount-body-ilce-7-series/ilce-7m3/software/00257841

Als je computer met Windows in de buurt hebt zou ik het hier eens mee proberen 😉

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Klopt, ik heb een Mac Pro met OSX 11.4

profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Ik heb de instructies nauwkeurig opgevolgd.

Ik kwam nu een stuk verder, maar bij het updaten van systeem software kreeg ik de mededeling: De update is niet beschikbaar voor uw model. Het updateproces wordt afgebroken.
Ik heb de ILCE-7RM3 !

Ik vind dit bijzonder frustrerend en Sony onwaardig!!

Eerlijk gezegd betreur ik het dat ik mijn Hasselblad en Canon heb verkocht en overgeschakeld ben op Sony. Als professional mag je verwachten dat dergelijke procedures vlekkeloos en veelbinder omslachtig verlopen. Sony oriënteer je eens op bovenstaande merken en op Nikon en neem er een voorbeeld aan!

profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Hier ging het update met A7R III van de 70-200GM via mijn iMac goed. Heeft u de camera gecontroleerd of deze de laatste update heeft? Laatste keer dat ik uitdaging had met updaten heb ik de camera reset gegeven en toen liepen de updates door. 

U kunt tevens proberen te updaten via een Windows computer. Helaas is ondersteuning voor MacOS computers niet altijd evengoed. Bij diverse fabrikanten. Kunt het ook proberen met andere Sony camera. 

En uit ervaring durf ik wel te zeggen dat gras bij Canon, Fujifilm etc. niet altijd groener is. Daar kunt u tegen soort gelijke issues aanlopen. Ook al heeft u de Pro Support 😉

Als u fotografeert voor uw beroep dan heeft u vast en zeker ook aanvraag gedaan voor de “Sony imaging pro support” ? Mijn ervaring hiermee is erg positief. Mocht u deze hebben dan neem daar eens contact mee op. Gegevens staan op pasje wat u van ze gekregen hebt. Heeft u deze nog niet dan kunt u deze via onderstaande link aanvragen. Staan tevens de voorwaarden om er in aanmerking voor te komen. 

https://campaign.odw.sony-europe.com/dynamic/support/imaging-pro/index.jsp?country=gb&language=en

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
JanVanOevelen
Lid

Het probleem is opgelost.

Het blijkt dat ik begonnen ben met de firmware van de camera probeerde te updaten naar 4.01 zoals op de site van Sony staat (!). Dat lukt eerst helemaal niet. Vervolgens heb ik de veiligheidsinstellingen gecontroleerd via geavanceerde instellingen. Daar bleek ik Sony aan te moeten vinken. Ook daarna lukte de update niet.
Vervolgens heb ik toen toch maar geprobeerd om de firmware van de lens te updaten. Dat lukte wel.
Het probleem zat dus op 2 punten. 1: Firmware van de camera naar 4.01 updaten is onmogelijk. 2: het bleek nodig te zijn om de veiligheidsinstelling via geavanceerde instellingen te controleren en toegang te geven.