annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Firmware Update 1.10 voor Sony A9 wil niet laden in Camera.

profile.country.NL.title
eyecatchimagestoo
Ontdekker

Firmware Update 1.10 voor Sony A9 wil niet laden in Camera.

Op dit moment al ruim twee uur bezig om de laatste Firmware Update 1.10 voor de A9 te installeren op de camera.

De update blijft halverwege het proces hangen. Krijg geen foutmelding en de tekst in de display zegt: Volg de aanwijzingen op de computer. 

Omdat ik bang ben dat eea niet goed gaat, weet ik niet zo goed hoe verder te handelen. UItzetten van de camera is geen optie, want dat is nooit goed tijdens een update proces. Hoe kan ik de update op een veilige manier onderbreken zonder mn A9 naar de filistijnen te helpen?? Firmware update voor Mac ids gewoon geinstalleerd op de computer, camera is aangesloten met USB en voor de rest zou het gewoon moeten lopen, maar dat doet het helaas niet. Weet iemand raad?

7 ANTWOORDEN 7
profile.country.NL.title
RoosSBNL
Community Team

Hi Eyecatchinmagestoo, 

 

Welkom op de community!  

 

Dat lijkt me erg vervelend. Is het ondertussen al gelukt? Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met support. Tenzij in de tussentijd de communityleden tips hebben. 

 

Groeten, 

 

Roos

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Vervelend probleem!!

Halverwege een update is het me nog nooit overkomen, wel dat het vaak via Windows beter gaat dan via Ios. 
Ik durf je geen advies te geven of je dit zomaar kan onderbreken, over het algemeen zou dat geen problemen moeten opleveren, tenzij je dat punt hebt waar je de melding ziet: Hierna is de update niet meer ongedaan te maken. 

 

profile.country.NL.title
eyecatchimagestoo
Ontdekker

Op advies van 1 van de forumleden de Sony Helpdesk gebeld en na enige moeite update toch gelukt. Niet bekend waardoor het probleem nu eigenlijk veroorzaakt werd.




Send from Erik's
iPad Air
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

Intussen is sinds vandaag een nieuwe update beschikbaar. Versie 2.

 

Ik heb hem net gedownload zonder problemen.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@eyecatchimagestoo

 

zit je toevallig op Mac High Sierra? (zie mijn topic daarover met de A7ii)

 https://community.sony.nl/t5/alpha-nex-camera-s/updaten-a7ii-met-mac-os-sierrra-10-13-2/m-p/2415695#...

 

@Tjardi; het downloaden is niet het probleem...het gaat om het updaten van de firmware van je camera.

 

groet, Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
eyecatchimagestoo
Ontdekker

Het download probleem is al geruime tijd opgelost. Samen met de helpdesk na 3 pogingen uiteindelijk gelukt.

Send from Erik's
iPad Air


Send from Erik's
iPad Air
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@eyecatchimagestoo Top!

 

 

mijn foto's op; 500px en