annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

extra monitor Sony A7RII

profile.country.BE.title
Hannesvdb
Lid

extra monitor Sony A7RII

Weet iemand hoe je gemakkelijk een smartphone (samsung galaxy s6), tablet of laptop (macbook pro) als externe monitor kan gebruiken? De remote app is handig maar die ondersteunt geen picture profile bij video, net iets wat ik nodig heb.
Idealiter kan ik de instellingen ook veranderen vanaf de externe monitor maar alleen bekijken, ben ik ook al tevreden mee. Zolang je maar alle instellingen kan gebruiken.
Ook fijn als dit draadloos kan zoals bij de remote app.

Benieuwd naar jullie tips.

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
BryanR1996
Community Team

Hi,

 

Ik hoop dat ik je vraag goed begrijp. Ik heb hieronder een uitleg en denk dat het eerste stukje jouw vraag kan beantwoorden.

 

    1. Installeer "PlayMemories Mobile" op uw smartphone of tablet.

      • Om "PlayMemories Home" te downloaden, gaat u naar de volgende website.
        http://www.sony.net/pmm/

      • Als "PlayMemories Mobile" reeds is geïnstalleerd op uw smartphone of tablet, werkt u "PlayMemories Mobile" bij naar de meest recente versie voordat u [Intelligente afstandsbed.] voor de eerste keer start.

    2. Selecteer MENU → [Applicatie] → [Intelligente afstandsbed.].

    3. Wanneer de camera klaar is voor de verbinding, wordt op de camera een informatiescherm afgebeeld. Selecteer de afgebeelde informatie en voer deze in op uw smartphone of tablet, en verbind de smartphone of tablet met de camera. [voor Android] [voor iPhone/iPad]

Eenvoudig aansluiten op de camera via Wi-Fi door het scannen van een QR-code.

Bekijk de zelfstudievideo. [voor Android] [voor iPhone/iPad]

  1. Controleer de compositie van het beeld op het scherm van de smartphone of tablet, en raak de ontspanknop (A) aan die op de smartphone of tablet wordt afgebeeld om het beeld op te nemen.

    • Raak (B) aan om de instellingen voor het terugkijken en opslaan van het beeld in te stellen.

    Opname-instellingen die kunnen worden gemaakt op uw smartphone of tablet
    • Zelfontsp.
    • EV, enz.
  2. Het beeld dat u hebt opgenomen wordt overgebracht naar uw smartphone of tablet.

    • Beelden die zijn overgebracht naar uw smartphone of tablet, worden opgeslagen op de smartphone of tablet.

  3. Om [Intelligente afstandsbed.] af te sluiten, selecteert u MENU → [Applicatie sluiten] op het opname-informatiescherm van de camera.

    • Wanneer de camera en de smartphone zijn verbonden via Wi-Fi en u [Intelligente afstandsbed.] wilt afsluiten, selecteert u [Applicatie sluiten] → [Sluiten].

Opmerkingen
  • Afhankelijk van de radiogolven in de omgeving of de prestaties van uw smartphone, wordt het Live View-beeld mogelijk niet vloeiend weergegeven.
  • Afhankelijk van de instellingen voor "PlayMemories Mobile" kan zich de volgende situatie voordoen.
    • De camera draagt het opnamebeeld niet over.
    • Het opnamebeeld wordt niet opgeslagen op uw smartphone of tablet.
    • Een kleiner formaat van het beeld dat is opgeslagen op de camera, wordt overgebracht naar en opgeslagen op uw smartphone of tablet.
  • Tijdens het maken van de opname-instellingen op uw camera, kunt u de camera niet op afstand bedienen met uw smartphone of tablet.
  • De opname-instellingen die kunnen worden gemaakt met uw smartphone of tablet zijn afhankelijk van het model.
  • Alle afbeeldingen in deze handleiding zijn voorbeelden.

Een Android-smartphone of -tablet verbinden met de camera

  1. Start "PlayMemories Mobile" onder Android.

  2. Selecteer de camera (DIRECT-xxxx: xxx-xxx) die is gedetecteerd via Wi-Fi.

  3. Voer het wachtwoord dat op de camera wordt afgebeeld in op de smartphone of tablet.

    • De smartphone of tablet is verbonden met de camera.

Verbinden met een smartphone met aanraakbediening

U kunt een NFC*-compatibele Android-smartphone verbinden met een NFC-compatibele camera met aanraakbediening met behulp van [Intelligente afstandsbed.]. Er zijn geen ingewikkelde instellingen nodig. Voor meer informatie raadpleegt u de instructiehandleiding van de camera.

  • Eisen voor apparaat en omgeving: Een NFC-compatibele smartphone of tablet met Android 4.0 of hoger, en een NFC-compatibele camera.
    Als een andere applicatie dan [Intelligente afstandsbed.] wordt geopend, gaat u naar het instellingenmenu van de camera en wijst u [Intelligente afstandsbed.] toe als de applicatie die moet worden geopend met aanraakbediening.

* NFC (Near Field Communication) is een internationale norm voor draadloze communicatie over een korte afstand.

profile.country.BE.title
Hannesvdb
Lid

Hi Bryan,

Thanks! Alleen heb ik de app playmemories al reeds geprobeerd. Is inderdaad helemaal wat ik nodig heb, alleen negeert de app de 'picture profile' instelling bij video. En dit heb ik net nodig.

Mochten er nog tips zijn, hoor ik het graag.


Groeten,
Hannes