annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Ervaringen met de A7III in een rugzak

OPGELOST
profile.country.NL.title
Colt83
Lid

Ervaringen met de A7III in een rugzak

Ik heb nu mijn mobiele telefoon mee als ik ga hardlopen. Met Relive maak ik dan de foto's. Echter in het donker en bij veel contrast zijn de foto's niet van de beste kwaliteit.

Ik wil nu mijn A7 III meenemen. Heeft er iemand ervaringen hoe de Steady Shot zich dan houdt? Kan de camera er tegen? Het zou zonde zijn als de Steady Shot kapot gaat.

 

Groet,

 

Antoon

 

 

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zelf geen problemen gehad tijdens het hardlopen met een rugzak met daarin een camera. Dit enkel twee a drie keer gedaan.

 

Vond het persoonlijk niet zo comfortabel. Ook al gebruik ik rugzak die goed aansluit op mijn lichaam en de camera goed vast zat, zodat deze niet/minimaal kon bewegen in de tas. Daarnaast merkte ik dat ik de camera ook niet gebruikte 😉

 

Neem nog wel eens de camera (Sony a7R III of II) mee als ik ga mountainbiken. Heb dan wel een rugzak bij, waarin de camera etc. goed vast zit en beschermd is. Dus niet dat die alle kanten op kan schieten. Zoals hierboven wordt aangegeven zet de camera uit. Al een keer gehad dat geheugenkaart volzat, omdat de ontspanknop ingedrukt was terwijl die in de tas zat. 

 

Je camera gebruiken als rammelaar is nooit goed. Dus zorg dat deze voldoende beschermt is 😉 En ja er kan altijd iets gebeuren wat niet goed is voor de camera, maar dit kan ook bij een rustige bos/stads wandeling... 

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

10 ANTWOORDEN 10
profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Colt83 

 

Welkom op deze community! Wel een interessante vraag! Hangt er denk ik mede vanaf in welke rugzak de A7iii opgeborgen wordt, als je de camera goed kunt "opsluiten" in schuim of "tas in tas" zou het naar mijn idee moeten kunnen....(?). Maar ik heb er geen ervaring mee, dus qua antwoord...garantie tot de deur 😁.

Ik heb ooit wel een YT filmpje van een soort "speed"hiker (US) gezien die ook een camera mee had, maar weet niet of dat een A7X was, die had in z'n camera in een lichtgewicht fototas, was een LowePro cameratas type sport.

 

Natuurlijk tijdens lopen de camera wel in standje "off"

naschrift; je zou ook een compact camera erbij kunnen nemen, is lichter en naar mijn idee beter te beschermen tijdens hardlopen. Met bijv. een 1 inch sensor, heb je al veel betere foto's dan met GSM...

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Instaphoto
Expert

Zelf geen problemen gehad tijdens het hardlopen met een rugzak met daarin een camera. Dit enkel twee a drie keer gedaan.

 

Vond het persoonlijk niet zo comfortabel. Ook al gebruik ik rugzak die goed aansluit op mijn lichaam en de camera goed vast zat, zodat deze niet/minimaal kon bewegen in de tas. Daarnaast merkte ik dat ik de camera ook niet gebruikte 😉

 

Neem nog wel eens de camera (Sony a7R III of II) mee als ik ga mountainbiken. Heb dan wel een rugzak bij, waarin de camera etc. goed vast zit en beschermd is. Dus niet dat die alle kanten op kan schieten. Zoals hierboven wordt aangegeven zet de camera uit. Al een keer gehad dat geheugenkaart volzat, omdat de ontspanknop ingedrukt was terwijl die in de tas zat. 

 

Je camera gebruiken als rammelaar is nooit goed. Dus zorg dat deze voldoende beschermt is 😉 En ja er kan altijd iets gebeuren wat niet goed is voor de camera, maar dit kan ook bij een rustige bos/stads wandeling... 

 

 

 

 

 

------------------------------------------------------------
Your camera is just a tool: You are the secret sauce! 😉 Mijn plekje op het Web
profile.country.NL.title
Colt83
Lid

Bedankt voor de tips.

 

Ik ga wat proberen. A7 in de rugzak, inpakken en dan kijken of ik snel foto's kan. Daarnaast een pocketcamera in de loopbroek stoppen en dan ook weer proberen.

 

Groet,

 

Antoon 

profile.country.NL.title
Colt83
Lid

De eerste keer een compactcamera meegenomen. De lange tijd tussen ontspanningsknop en foto maken is wel iets waar je rekening mee moet houden.

 

Vervolgens een klein rugzakje gekocht en twee klittenbandjes er ingenaaid. De camera zit er strak in en zit boven op mijn schouders. Zie de foto's

20191126_180133.jpg20191126_180312.jpg

Het vast- en losmaken moet ik nog wel oefenen. Ik heb met de camera al gewandeld en rustig hardlopend een trein gehaald. De camera  werkt nog goed. Met een lege rugzak al echt hardgelopen. Ging goed. Binnenkort voorzichtig een ruwere test doen.

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Colt83 

 

Goed bezig Antoon! Dank voor het delen👍

 

grt, Sigi

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Colt83
Lid

Met de wintersport de A7 met zoomlens op de ski's meegenomen. Ging erg goed. Een zoomlens mee is toch een groot voordeel boven een telefoon. Verder is een groter dynamisch bereik een voordeel in de sneeuw.

 

Dus met de camera hardlopen dan. Het gemis van de winterjas toont zich snel. De rugzak kreeg ik niet op aan mijn lichaam vast. Deze bleef bewegen, Met twee extra bandjes was de rugzak wel gefixeerd maar dan was ik enkele minuten bezig me het pakken van de camera. Dan maar een goede compactcamera of een telefoon mee.

 

Groet,

 

Antoon

profile.country.NL.title
Strampke
Expert

Ik zou me wel drie keer bedenken voor ik met een dure A7III op de loop ging.

Twee redenen:

Gewicht en risico op beschadiging.

Zoals eerdere reacties al meldden; neem liever een compactcamera mee.

Een Sony RX100 mkVII steek je makkelijk bij je en het weegt om en nabij 300 gram.

En neem er beslist een stevig tasje bij, anders kost het je vroeg of laat de display of de lensbescherming.

profile.country.BE.title
BobBaeyensPhotography
Lid

De sensor, wanneer de camera is uitgeschakeld, kan vrij bewegen en wordt op zijn plaats gehouden door minuscule veertjes. Het zijn kleine magneetjes die dan de sensor naar een kant trekkenzodat bewegingen kunnen gecompenseerd worden. Bij grote schokken gaan de sensor dus 'wiebelen' in je camera. Op zich is dit geen ramp, maar je veertjes zouden wel is sneller kunnen slijten en hun veerkracht zou kunnen afnemen. Ik zou dus met hardlopen toch voor anderen alternatieven kiezen zoals een RX0 bijvoorbeeld. Natuurlijk kom je dan weer bij het ruisverhaal, hoe kleiner de sensor, hoe meer ruis en minder goed dynamisch bereik kan je over het algemeen stellen...


Sony Imaging Ambassadeur
profile.country.NL.title
Colt83
Lid

Bedankt voor jouw zorgzame woorden.

 

Aan het gewicht til ik niet zoveel. Een rugzak met een waterreservoir weegt net zo veel of mogelijk meer..

 

Al tientallen jaren neem camera's mee bij outdoor activiteiten mee. De camera's hebben het nodige meegemaakt maar ik heb er nog nooit een verspeeld.

 

Ik kijk wel uit. Ik vind de A7 een mooie camera. 

 

De telefoons worden steeds beter. Gewoon nog even wachten.