annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

Display (A7R IV)werkt enkel als het een beetje uitgeklapt is ...?

OPGELOST
profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Display (A7R IV)werkt enkel als het een beetje uitgeklapt is ...?

Het heeft uiteraard met de instellingen te maken...

Als ik het display eventjes, zelfs maar een beetje, uitklap dat licht de display op.

Als ik de camera aanzet dan licht  het display NIET op 

Ik zie iets over het hoofd maar weet niet precies welke instelling ik gewijzigd hebt of  aangevoegd...

Herkent iemand dit probleempje ...?

1 GEACCEPTEERDE OPLOSSING

Geaccepteerde oplossingen
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @FOTOGRAFIELAMP 

 

Als je het display uitklapt gaat deze altijd automatisch op live-view dus dat gedeelte klopt. 

Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn:

- De sensors die ervoor zorgen dat de camera switcht tussen live-view en viewfinder zijn vuil waardoor de camera niet in de gaten heeft dat je niet door de zoeker kijkt
- In de instellingen heb je aangegeven dat je alleen de viewfinder wil gebruiken.

 

Het eerste kun je oplossen door even met een wattenstaafje of een puntje van een lensdoekje de sensors bij de viewfinder schoon te maken. Je ziet een paar kleine vlakjes, meestal aan de onderkant bij de viewfinder, die het schakelen tussen viewfinder en monitor regelen. Als deze erg vuil zijn dan wil het voorkomen dat de camera de switch niet meer maakt. 

Het tweede moet je inderdaad in het 'instellingen' menu (uit mijn hoofd 'tandwieltje') kunnen veranderen.

 

Succes!
Antonette

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
Amfion
Expert

Hi @FOTOGRAFIELAMP 

 

Als je het display uitklapt gaat deze altijd automatisch op live-view dus dat gedeelte klopt. 

Er kunnen een paar dingen aan de hand zijn:

- De sensors die ervoor zorgen dat de camera switcht tussen live-view en viewfinder zijn vuil waardoor de camera niet in de gaten heeft dat je niet door de zoeker kijkt
- In de instellingen heb je aangegeven dat je alleen de viewfinder wil gebruiken.

 

Het eerste kun je oplossen door even met een wattenstaafje of een puntje van een lensdoekje de sensors bij de viewfinder schoon te maken. Je ziet een paar kleine vlakjes, meestal aan de onderkant bij de viewfinder, die het schakelen tussen viewfinder en monitor regelen. Als deze erg vuil zijn dan wil het voorkomen dat de camera de switch niet meer maakt. 

Het tweede moet je inderdaad in het 'instellingen' menu (uit mijn hoofd 'tandwieltje') kunnen veranderen.

 

Succes!
Antonette

profile.country.BE.title
FOTOGRAFIELAMP
Lid

Thanks voor uw suggestie.

Omdat ik niet meteen de oorzaak kon vinden ....heb ik gekozen voor de meest directe  en kordate oplossing,nl. alle instellingen wissen en alles  opnieuw  herinstalleren.

Het probleem is opgelost.