annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

De nieuwe E mount 100-400 / f.4.5 - 5.6

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

De nieuwe E mount 100-400 / f.4.5 - 5.6

verwijderd

 

 

 

 

 

 

17 ANTWOORDEN 17
profile.country.NL.title
lookdeeper
Lid

Toch ga ik er nog even op in, Tjardi.

De foto's op een "officiële" site van Sony gaan worden getoond, moeten voldoen aan het auteursrecht. Daaruit een paar stukjes: (want ik denk dat je geen professionele fotograag bent geweest):

 

1) Er zijn enkele beperkingen op het auteursrecht waar fotografen op moet letten:
    Het portretrecht geeft mensen die op een foto staan afgebeeld ook rechten.
    Het recht van andere auteurs: de fotograaf moet rekening houden met het auteursrecht van de maker van een werk dat hij fotografeert, bijvoorbeeld een gebouw. Een foto kan ook door meer personen dan alleen een fotograaf zijn gemaakt. Bij het fotograferen van een interieur kan een stylist betrokken zijn, die ook auteursrecht heeft.

(Er is bijvoorbeeld jurisprudentie over een foto waar de Eramusbrug beeldvullend opstaat: daar rust auteursrecht op. Een vakantiekiekje is geen probleem, maar in een boek over architectuur heb je toestemming nodig).

 

2) Anders dan het auteursrecht beschermt het portretrecht geen creatieve prestatie; het portretrecht richt zich op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer oftewel privacy. Het recht is enkel en alleen bestemd voor natuurlijke personen; ... Het portretrecht biedt alleen een oplossing voor ongewenste publicaties en niet tegen het maken van foto's als zodanig. Dit betekent dan ook meestal dat de geportretteerde na een ongewenste publicatie niet de fotograaf, maar de openbaarmakende partij ... dient aan te spreken.

 

En dat is m.i. de reden waarom Sony de foto weigert.

 

Wel ben ik helemaal met je eens dat er door Sony duidelijker en sneller gecommuniceerd dient te worden!

Nogmaals sterkte met de operatie.

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

Goh, je bent er een tijdje niet en er gebeuren allerlei spannende dingen? :wink:

 

@lookdeeper In theorie heb je gelijk v.w.b. auteursrechten etc. Wat ik daar echter dan wel bij wil aanvullen;

 

Indien Sony er moeite mee heeft afbeeldingen te plaatsen waar mogelijk auteursrecht op rust dan zullen ze

 

1 Dit helder moeten vertellen aan @Tjardi

2 Heeeeel veeeel foto's van deze site moeten verwijderen, ook foto's die prijzen hebben gewonnen in de competitie, er staan nl heeeeel vaak auteursrechtelijke zaken op (wel/niet bewust) Juist omdat het hier geen vakantie kiekjes zijn die op je eigen pc/laptop etc. staan, maar op een openbaar deel van de community (zojuist nog gecheckt) zou dezelfde regel (indien dit de reden van weigeren is, dat blijft nog immer duister) moeten gelden..onder het motto wees een vent, wees consequent. 

3 Ik heb een dag of twee geleden een bewerkte foto van de R'dam hal op de sony site geplaatst, alleen maar als voorbeeld...maar deze zou dan ook weggehaald moeten worden. (en nog een aantal andere door mij geplaatste)

 

Late reactie op een minder fraai verhaal rondom de "community". Deze naam geeft Sony er toch niet voor niets aan?

@Anonymous Kun jij als community manager hier niet iets over zeggen? Maakt het mogelijk voor een ieder duidelijk.

 

met vriendelijke groet,

Sigi

 

 

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

 

 

profile.country.NL.title
Sigiphoto
Expert

@Tjardi

Je reactie kan ik niet zo goed volgen, merk wel dat het je nog hoog zit. Mijn reactie was bedoeld je te steunen in je verhaal...lees het bericht nog eens goed. Sorry, zal me niet nog eens laten verleiden.

Geniet van je hobby en je pensioen

mijn foto's op; 500px en
profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd

 

 

 

 

 

 

Anonymous
Niet van toepassing

Excuses voor de late reactie, ik had een verzoek uitgezet voor feedback hieromtrent want als community managers zijn wij niet verantwoordelijk voor de reviews, maar helaas heb ook ik geen nadere informatie ontvangen hierover. Ik kan me echter goed voorstellen dat het frustrerend is wanneer een review waar je 30-45 minuten aan gewerkt hebt wordt afgewezen. Wel is het zo dat die reviews gedeeld worden op meerdere plaatsen, zoals op websites van retailers, dus wellicht heeft dat wat met de afwijzing te maken gehad. Het verzoek om verduidelijking van de kwesties aangaande gedeelde foto’s en privacy issues heb ik bij Sony Europe aan laten kaarten. Bedankt voor jullie bijdragen allemaal.

 

profile.country.NL.title
Tjardi
Fan

verwijderd