annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Word nu lid en maak deel uit van onze community!

camera-instellingen flitsen met Sony A7RII + tethered shooten

Zwartwitklik
Nieuw

camera-instellingen flitsen met Sony A7RII + tethered shooten

Beste,

 

Net de trotse bezitter van een Sony A7RII en het is nog wat zoeken naar de juiste instellingen.

 
Kan iemand mij helpen met de camerainstellingen van de Sony A7RII die het best geschikt zijn om te werken met een studioflitser ( voorbeeld Profoto-flitser + trigger van Profoto voor Sony) of om buiten te fotograferen met een batterijkpack.
Ik volg een workshop waar gewerkt wordt met PROfotoflitsers en ben dus nog een beetje op zoek ... 
 
Ook iemand tips voor tethered shooten ?
Kan je dit vlot met lightroom of met de nieuwe software van capture One ( specifiek voor Sony ) ? 
 
Hartelijke dank bij voorbaat!
 
 
2 ANTWOORDEN 2
profile.country.NL.title
ThomSBNL
Lid

Hi Zwartwitklik,

 

Welkom in de community en gefeliciteerd met jouw nieuwe aankoop. Hoop dat iemand je inderdaad kan helpen en je tips kan geven :slight_smile:

 

 

profile.country.NL.title
Amfion
Expert

 Hi @Zwartwitklik

 

Even in vogelvlucht een paar antwoorden: 

- Live view settings off en niet de silent mode aanzetten. Verder hangt dat natuurlijk af van je lichtomstandigheden en instellingen op de flitser. Met studioflitsers werk je het makkelijkst in de M stand. Dan is het net als bij een ander merk camera je licht meten (flitsmeter) en aan de hand daarvan je diafragma, ISO en sluitertijd instellen.
 
- Er is voor de A7rII een batterygrip waar twee accu's in kunnen. 
Er bestaat ook een AC/DC adapter, maar dan zou je die ergens op moeten aan kunnen sluiten (aggregaat?), je hebt dan wel continue stroom
 
- Tethered shooten gaat het meest handig met Capture One Pro. Je kunt inderdaad de specifieke Sony versie daarvan aanschaffen voor ik meen 50 euro.
 
- Voor lightrooom bestaat een betaalde plug-in, maar die heb ik persoonlijk nooit heel stabiel aan de praat kunnen krijgen.
 
- Wat je als tussenvorm kun doen is je camera bedienen met Sony Remote Camera Control, de map waar je ze in importeert als 'hot folder' aanwijzen in Lightroom en zo de beelden binnenhalen.
 
Hoop dat je hiermee een beetje op weg bent!